TURISTIČKA ZAJEDNICA GRADA POŽEGE – U Požegi djeluje 39 smještajnih objekata, a broj dolazaka i noćenja u stalnom je porastu
POŽEGA – “Navike turista se mijenjaju, no kakva god budućnost turizma i putovanja bila, jedno je sigurno – ljudska želja i potreba za novim iskustvima i upoznavanjem. Potrebno je samo uložiti truda u edukaciju i informiranje kako bi turizam budućnosti bio održiviji, pravedniji i ekološki osvješteniji.” kaže Mirna Šimunović Svoboda koja je prije godinu dana preuzela funkciju direktorice TZ Grada Požege te ostvarila primjetne rezultate.
U posljednjih godinu dana Turistička zajednica Grada Požege nastojala je svojim radom obuhvatiti sve zakonske zadaće i odraditi sve planirano, ali i brojne neplanirane aktivnosti koje su imale izravan utjecaj na unapređenje ili promociju grada. Sve su aktivnosti koordinirane s brojnim dionicima u gradu i rezultat su uspješne suradnje, ideja i međusobnog djelovanja svih koji su na bilo koji način uključeni u turizam grada, naglasila je Mirna uz osvrt na ostvarene rezultate.
” Ono što je potrebno izdvojiti su brojne odrađene manifestacije u organizaciji TZ Grada Požege poput Požeškog kulturnog ljeta, Fišijade, Zlatnih žica Slavonije, u suradnji s Gradom kao organizatorom festivala, Martinja & Okusa jeseni, Adventa koji je prema natječaju portala Gradonačelnik.hr osvojio 8. mjesto u kategoriji velikih gradova i time Požegu svrstao ispred primjerice Dubrovnika i Rijeke na što ipak mislim da trebamo biti ponosni.”
“2023. godinu započeli smo Vincelovim na Požeškoj gori, zatim požeškim gradskim maskenbalom, manifestacijom koju smo ponovno pokrenuli i koja je okupila izuzetno veliki broj kako natjecatelja, tako i posjetitelja. Potom smo obilježili Dan grada Požege i u suradnji s Obrtničkom komorom PSŽ i Udruženjem obrtnika Požega, odradili još jednu manifestaciju „Zeleno – plavo“ s ciljem povezivanja kontinentalne i jadranske Hrvatske. Održali smo Uskršnji sajam, a potom i tradicionalni Požeški kotlić, najavili smo Festival kulena i vina , a očekuje nas do kraja lipnja i Požega Urban fest, festival dobrih vibracija, koji će i ove godine, zahvaljujući Big Bandu Požega, naš grad staviti u središte hrvatske urbane glazbene scene, dok je u pripremi i bogat program Požeškog kulturnog ljeta kojega ćemo također vrlo brzo predstaviti javnosti.”
Kada je u pitanju suorganizacija događanja, u TZ Grada Požege posebno su ponosi na suradnju ostvarenu s Gradskom knjižnicom Požega u prigodi obilježavanja ovogodišnjeg Dana žena kada su koncert održale Jelena Radan, Anita Valo i Meri Jaman, poznatije kao Meritas, kao i na suradnji s Gradskim kazalištem Požega u prigodi Valentinova. U studenom 2022. godine javnosti je predstavljen Projekt „Centar za posjetitelje – Požeška kuća”, koji predstavlja novi tip turističke ponude i podrazumijeva razvoj javne turističke infrastrukture, promocije ključnih turističkih atrakcija te inovativnu interpretaciju prirodne i kulturne nematerijalne baštine. S Požeškom kućom od samoga početka turistička zajednica ima izvrsnu suradnju te nastoje zajedničkim snagama svim posjetiteljima ponuditi i najbolju uslugu.
A broj posjetitelja, kao i kvalitetnih smještajnih kapaciteta na području TZ Grada Požege u porastu je.”Prema statističkim podacima sustava eVisitor u razdoblju od 01. lipnja 2022. godine do 01. lipnja 2023. na području grada Požege ostvareno je 9.742 dolaska, od kojih je 6.881 domaćih turista i 2.861 stranih turista. U istom razdoblju ostvareno je 18.605 noćenja od kojih je 11.756 domaćih turista i 6.877 stranih turista. U odnosu na isto razdoblje u prethodnoj godini, broj noćenja porastao je za 3,31 posto dok je broj dolazaka porastao za 14,88 posto. Na dan 01. lipnja 2023. godine u Požegi djeluje 39 smještajnih objekata s 426 raspoloživih kreveta.”
“U planu nam je i izrada nove turističke brošure grada koju planiramo predstaviti krajem ljeta, odnosno uoči Festivala Zlatne žice Slavonije. Cilj je da bude u skladu s marketinškim ciljevima turizma Požege, Požeško-slavonske županije te, posljedično, i regije Slavonije – a to su povećanje prepoznatljivosti destinacije kroz promociju turističkih proizvoda, s ciljem povećanja turističkih pokazatelja i to usmjeravanjem na primarnu – enogastroturisti, sportski rekreativci i sekundarnu ciljanu skupinu – osobe motiviranje kulturnom baštinom. Brošura je nastavak kreiranja prepoznatljivog brand identiteta TZ Grada Požege, kao dijela branda destinacije Zlatna Slavonija, s ciljem isticanja njegovih posebnosti i prepoznatljivosti.” najavila je direktorica Šimunović Svoboda.
“Navike turista se mijenjanju, no kakva god budućnost turizma i putovanja bila, jedno je sigurno – ljudska želja i potreba za novim iskustvima i upoznavanjem drugačijeg u stanju je nadjačati eksterne prepreke i potrebno je samo uložiti truda u edukaciju i informiranje kako bi turizam budućnosti bio održiviji, pravedniji i ekološki osvješteniji.”
TEKST: S. Pok FOTO: S. Pok