SOLISTIČKI KONCERT ANTONIJE MIRAT – Mozartova „kraljica noći“ na pozornici Doma kulture

Datum objave: 12. 4. 2016. | Kategorija: Kultura

tonka1

NOVA GRADIŠKA –  Najprije su je zvali glazbenim čudom od djeteta, potom jednom od najmlađih, ali i najboljih studentica odsjeka solo pjevanja zagrebačke Muzičke akademije, o njoj su, kao o najboljoj „Mozartijanki“ našeg vremena pisali svjetski mediji, a ugledni američki site M comet stavio ju je na popis svjetskih glazbenika. Njen je talent, čarobnu tehniku i božanski koloraturni sopran prepoznala i velika Monserat Caballe, čiji je bila privatni đak. Čudo od djeteta danas je 33-godišnja primadona Antonija Mirat, koja je pozornice Milanske Scale, Mozartovog Salzburga, Londona i Madrida, na kratko zamijenila onom novogradiškom i publici poklonila koncert za pamćenje.

Sa stavom i stilom istinske dive, sopranistice koja se iskreno i s poštovanjem odnosi prema svojoj publici, bilo da je riječ pozornicama svjetskih metropola ili tek onoj Doma kulture, Antonija Mirat na kratko je u Novu Gradišku donijela duh i čaroliju opernog pjevanja i poznatih nam arija, ali i pokazala svu raskoš talenta kojeg je odavno prepoznao i svijet. Uz priliku za edukaciju i istinsko uživanje, solistički koncert Antonije Mirat publici je potvrdio snagu glasa, tog jedinstvenog ljudskog glazbenog instrumenta, ali i vrhunsku tehniku, kojom je, uz prirodni talent, itekako potrebno ovladati i koja zahtijeva ogroman rad i odricanje.Jer. da bi se moglo pjevati kao što nam je to pokazala naša mlada primadona, pjevač najprije mora naučiti pravilno disati, a onda i pravilno rasporediti zrak. Operni pjevači, osim toga, moraju naučiti kako povećati jačinu glasa, koristeći tijelo poput rezonantne kutije, pri čemu se pomoću prsnog koša pojačava glasnoća dubljih tonova, a onih visokih pomoću vilice i usne šupljine. I mada laici obično misle kako u pjevanju sudjeluje samo grlo, Antonija nam je pokazala kako pjeva cijelo tijelo, jer, pjevač u njega ulaže svu svoju snagu.

tonka

Ipak, ogroman fizički napor koji operno pjevanje iziskuje, publika ni na trenutak nije primijetila, jer Antonija je s lakoćom, lepršavošću i živošću, ali i začuđujućim visinima i iznimnim rasponom glasa, čak do visokog „G“( jer, u suprotnom je nemoguće  pjevati zaobljene,vibrantne „F“ tonove poput onih u Mozartovoj „Čarobnoj fruli“), ali, na prvom mjestu i iznimnom emocijom, kako to već pravi koloraturni soprani rade,  publiku doslovno ostavila bez teksta vrhunskim izvedbama njoj posebno dragog Mozarta, Puccinija, Verdija, ali i Tijardovića, čija je „Malu Floramy“, kao, uostalom kod svake prave Dalmatinke, redovno na njenom repertoaru.

Osjećajući publiku, ali i iznimno topao prijem Novogradiščana, Antonija je, kao prava diva, koncert spontano produžila, ponudivši nam na kraju maestralnu izvedbu Ave Marije, ali i antologijski klasik Nina Rotte, melodiju iz filma „Kum“, poznatu pod nazivom „Speak softly“ („Parla piu piano“). I to nije kraj-jer Antonija će Novogradiščane, ali i sve one koji o glasu kao instrumentu i tehnici pjevanja, žele naučiti više, nastaviti darivati sve do 17.travnja, na besplatnom stručnom vokalnom seminaru, koji bi, prema njenoj i ideji ravnateljice Pučkog otvorenog učilišta Relković, bude li interesa, trebao prerasti u jedinstvenu akademiju solo pjevanja.Prije toga, posebna veza između Nove Gradiške i Antonije Mirat bit će potvrđena još jednim cjelovečernjim koncertom na kojemu će se, uz primadonu i učiteljicu, predstaviti i polaznici seminara.Hvala, Tonka, od srca, na iznimnom ugođaju. Bilo je zadovoljstvo slušati te!

TEKST: Simonida Tarbuk /NGB       FOTO:NGB

Slavonski © - 2014 - 2020 sva prava pridržana
hosting : Plus hosting web : exdizajn