PREDSTAVLJEN SVIJET GRAŠEVINE – Jedinstveni projekt koji kroz vino brendira cijelu regiju
KUTJEVO – U organizaciji županijske Regionalne razvojne agencije Panora danas je u Kutjevu prezentirano Idejno muzeološko i muzeografsko rješenje “Svijeta Graševine”. Riječ je o idejnom dokumentu koji je prerastao u strateški nacrt razvoja destinacije vinskog turizma.
Jezgru projekta “Svijet graševine”, čija je intencija razvoj kulture vinskog turizma u Požeško-slavonskoj županiji, čine centri za posjetitelje u Kutjevu, Pleternici i Pakracu. Onaj središnji nazvan je Kuća graševine nalazit će se na kutjevačkom području, dok će u Pleternici informativni centar Svijeta graševine biti povezan s Muzejom bećarca, a u Pakracu će se u zgradi Spahijskog podruma iz 18. stoljeća nalaziti centar za posjetitelje u kojem će se uz graševinu promovirati i tradicija bačvarstva i svjetski znamenitih bačvi od slavonskog hrasta. U Hrvatskoj ima sličnih projekata ali ovakav koncept koji brendira cijelu regiju jedinstven je, naglasila je direktorica Panore Senka Horvat.
“To je projekt koji na jedinstven način povezuje vinogorja Požeško-slavonske županije i zamišljen je kao podrška vinarima i turističkom sektoru. Dokument koji smo danas predstavili uz muzeološko rješenje Kuće Graševine, prerastao je u dokument razvoja destinacije vinskog turizma na cijelom području županije uz mogućnost širenja. Ovdje se radi o brendiranju cijele naše županije i projekt je od iznimnog značja, a procijenjuje se kako bi njegova vrijednost bila oko 50 milijuna kuna. Dio sredstava za pripremu već je pristigao od Ministarstva regionalnog razvoja te Minisarstva turizma a pripremamo se i za EU natječaje,” dodala je Horvat.
“Radeći na ovom dokumentu zapravo smo išli od nečeg što je već do sada rađeno. Vinski turizam u ovoj županiji nije nešto novo, već je to jedan dugi rad, prvenstveno vinara i ogromne tradicije koju ovaj kraj ima u vinarstvu, a s druge strane veliki broj stručnjaka u zadnjih 15 godina već je radio na razvoju vinskog turizma uz strategije koje smo uzeli u obzir i ovdje,” naglasila je Dragana Lucija Ratković iz tvrtke za kulturni menadžment Muze d.o.o. koja je izradila idjeno muzeološkoi muzeografsko rješenje Svijeta Graševine.
“Svaki pomak u turizmu i na promidžbi Graševine, naše najznačajnije sorte pomoći će našim lokalnim vinarima ali i svim proizvođačima Graševine u Hrvatskoj. Ovo je vrlo dobar projekt gdje će se povezati sva vinogorja unutar županije i na taj način ćemo kvalitetnije promicati eno-gastro kulturu,”rekao je Marko Markota iz vinarije Markota s pleterničkog područja.
“U svakom slučaju Kuća Graševine je budućnost naše najbolje prezentacije kako na prostorima Hrvatske tako i diljem svijeta.Uz sve ostale projekte koje već sad imamo oko klonske selekcije, markice kvalitete Kutjevačkog vinogorja, uvjeren sam da će cijelom području donijeti nešto novo i kvalitetno. Uz to, cijeli prostor je pokriven s centrima u Pleternici i Pakracu gdje imamo jako dobrih vinara i dobrih terena za vinograde i kroz projekt dobit će kvalitetniju mogućnost predstavljanja,” rekao je predsjednik Udruge kutjevačkih vinara Branko Mihalj.
TEKST: Sanja Pok FOTO: S. Pok