OPREZNO U PROMETU: Savjeti i preporuke motociklistima i mopedistima
POŽEGA – Kao i svake godine dolaskom ljepšeg vremena i povoljnih uvjeta za vožnju motocikala, mopeda i bicikala s jedne, te pješačenje s druge strane, u prvi plan ponovno izbija pitanje sigurnosti tih skupina sudionika u prometu. Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost ove kategorije sudionika u prometu, Policija upozorava vozače motocikala i mopeda da se pridržavaju prometnih propisa.
Naime, vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu. Međutim, često i zbog vlastitog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i vozači motocikala sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju su neprilagođena brzina i brzina veća od dozvoljene, ne korištenje zaštitne kacige, kretanje površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila. precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu, obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera, provlače se između zaustavljenih kolona vozila te voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste su da im oduzimaju im prednost prolaska, prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala, skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera, prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
TEKST: S. P. FOTO: D. Pok