UO PLESNA RADIONICA ILIJANE LONČAR – Stručni seminar s Larisom Navojec kao nadahnuće i poticaj u svakodnevnom radu s djecom
POŽEGA – U organizaciji UO Plesna radionica Ilijane Lončar te u suradnji s Plesnim centrom Tala iz Zagreba i Kliker platformom razvoja suvremenog plesa za djecu i mlade, Požega je domaćin dvodnevnog stručnog seminara pod vodstvom poznate plesne umjetnice i pedagoginje Larise Navojec. Seminar je namijenjen odgajateljima i stručnjacima koji rade s djecom u dobi od 3 do 5 godina, a u sklopu seminara je i predstavljanje Vježbenice za pokret i ples, stručne literature vezane uz pokret i ples u predškolskim ustanovama čije su autorice Larisa Navojec i Tamara Curić.
Stručni seminar pod vodstvom plesne pedagoginje, koreografkinje i umjetničke direktorice Plesnog centra Tala, Larise Navojec okupio je u dvorani Plesne radionice Ilijane Lončar odgajatelje i plesne pedagoge iz Vinkovaca, Našica, Varaždina, Osijeka, Virovitice i Požege.Vrsta je to stručne edukacije koja nedostaje, a dva dana ispunjena kreativnim i inspirativnim satima o plesu i pokretu, ali i kazališnom odgoju predškolske djece bit će poticaj u svakodnevnom radu, složne su polaznice seminara koja su svoja iskustva nakon prvog dana rado podijelile. “Svidio mi se ovaj stručni seminar jer nudi nova iskustva i donosi nam jedan novi val znanja koji ćemo onda moći iskoristiti u svojim plesnim radionicama,”rekla nam je nakon prvog dana Nina Erdeš iz Našica, pedagog po struci i voditeljica predškolske i školske skupine.
” Posebno mi se sviđa što je seminar osmišljen tako da imamo i teorijski dio, a nakon toga slijede praktične vježbe koje nam zapravo govore kako provesti teoriju koju smo netom upoznali. Vježbenicu ću svakako koristiti u svom radu i često ću ju provoditi kroz svoje plesne radionice jer i danas smo se uvjerili da ima mnogo zgodnih praktičnih primjera i plesnih igara koje su vrlo primjenljive,” dodaje Nina. Svoje zadovoljstvo seminarom i načinom rada nije krila ni iskusna Danijela Duvnjak iz Kulturno-umjetničkog centra Virovitica koji se ponosi 25-godišnjim plesnim iskustvom.
“Prezadovoljna sam i time što Ilijana uvijek okuplja tako dobre i stručne predavače, ali i činjenicom da je ovaj put Larisa Navojec ovdje. Larisa je stvarno izuzetna i poznata ne samo u Hrvatskoj već i šire i radi ono što svi gledamo da istaknemo kao važno – poticanje kreativnosti u djece i zajedničkog umjetničkog stvaranja.I vježbenica je izvrsna stvar jer nakon seminara imamo u rukama stručnu literaturu kojom možemo u daljnjem radu raspolagati bez obzira na kojem poslu nalazimo. Recimo, ja dolazim baš iz plesnog studija i mislim kako ću upravo s ovim novim načinima rada i radionicama uspješno upotpuniti ono što sam do sada radila,” rekla je Danijela. Iskustva i novo znanje stečeno na seminaru u svom radu s djecom ali i na kazališnoj sceni iskoristit će i Kornelija Marks, odgajateljica u požeškom Dječjem vrtiću, ali i članica Kazališne amaterske skupine.
“Ovo će mi puno pomoći jer radimo s izvrsnim pedagozima, Larisom i Ilijanom. S Ilijanom sam radila i kada nam je pomogla u postavljanju kazališne predstave “Grimm je za odrasle”, a ovo je nadogradnja onog što već koristim u vrtiću i pomoći će mi u daljnjem radu. Stručnu literaturu koju smo dobili koristit ću svakodnevno jer jako puno radim s djecom upravo na dramskom i plesnom pokretu” rekla je Kornelija.
LARISA NAVOJEC : Kad se počnete baviti tijelom i pokretom i počnete ga analizirati, onda to možete i primijeniti na svakodnevni život
Završetak prvog dana seminara bio je prilika i za razgovor s Larisom Navojec. I ona je zadovoljna seminarom, ponajprije zbog dobre organizacije i truda koji je uložila naša Ilijana. “Uvijek se divim Ilijani kako uspije iskomunicirati ponekad i neshvatljive stvari širokoj publici, kako sa svojim predstavama i radom tako i s ovim seminarom i Vježbenicom. Drago mi je da je okupila raznovrsnu grupu odgajateljica i pedagoga zbog toga što možemo podijeliti različita iskustva, ona koja oni već imaju unutar svog rada i onog koje ja imam kroz svoj rad, a koje sam uspjela podijeliti kroz stvaranje priručnika “Kako upoznati djecu s kazalištem i kazalište s djecom” i kroz Vježbenicu za pokret i ples. Našli smo se ovdje da podijelimo to iskustvo rada s djecom i da s njima razmijenim metode koje mi upotrebljavamo u plesu i plesnoj umjetnosti kroz naš umjetnički rad, a koje su vrlo korisne i primjenljive.
Zašto je ples i pokret važan?
Ples generalno otvara jedan prostor koji je vrlo intiman i senzibilan, ali vrlo često nas otvara i potiče na komunikaciju jer ples je neverbalna komunikacija, druga vrsta komunikacije – kroz gestu, osjećaj, nešto što je vrlo apstraktno ali postaje vrlo shvatljivo u onom trenutku kada se počnete time baviti. Više volim koristiti riječ “pokret” nego “ples” jer pokret je za mene širi pojam, pokret je cijeli svemir, sve se kreće i vidim ples, pokret i koreografiju svuda oko mene – u oblacima, vjetru pa tako i u svom tijelu u kojem kontinuirano kola. U tijelu se stalno neki procesi događaju i u onom trenutku kad se počnete baviti tijelom, pokretom i plesom i počnete ga analizirati, onda to možete i primijeniti na svakodnevni život i upravo u tom segmentu ples postaje jako korisna stvar jer olakšava komunikaciju, jer razumijete svoje tijelo, jer volite više svoje tijelo pa se osjećate bolje i ugodnije… Sve kreće od vrlo generalnih procesa koji kasnije postaju jako važni za odrastanje, ne samo za djecu već za čovjeka općenito.
Je li važno krenuti od najmlađih i stoga što naš kolektivni mentalitet trenutno baš ne prepoznaje značaj plesa i općenito umjetnosti za razvoj društva?
Da, možda nećemo svako dijete uspjeti motivirati da postane plesač, koreograf i nešto slično, međutim svako dijete koje je imalo susret ili iskustvo da kroz neki plesni trening ili kroz neku plesnu predstavu koje pogleda, bilo koja vrsta iskustva, da kroz to doživi ples – sigurno neće biti ista osoba kao prije tog iskustva. Ta sva iskustva, uvjerena sam, otvaraju vidike i potiču mlade nove naraštaje da na kraju svega, postanu potencijalna publika za kazalište i da se informiraju o tome što im je vrlo često apstraktno i nejasno. Važno je podijeliti informaciju, ne radi se o tome da netko ne zna gledati ples ili ne razumije materiju plesa već se radi o tome da nije dovoljno informiran o tome. I evo tu smo upravo mi, umjetnici, kao medijatori toga svega da prenesemo svoja pozitivna iskustva na djecu i mlade i da gradimo novi naraštaj koji će biti puno otvoreniji ka umjetnosti i ka životu općenito.
TEKST: S. Pok FOTO: S. Pok