TZ BRODSKO-POSAVSKE ŽUPANIJE – Ulaganja u turističku infrastrukturu i marketinške aktivnosti od strane Glavnog ureda HTZ-a
SLAVONSKI BROD – Temeljem odluke Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, slijedom Javnog poziva za dodjelu potpora turističkim zajednicama za programe i projekte na turistički nerazvijenim područjima u 2019.godini, ovaj su tjedan potpisani Ugovori o potporama turističkim zajednicama u Brodsko posavskoj županiji. Ove godine potpore su dobili gotovo svi kandidirani projekti u ukupnom iznosu od 247.581.20 kuna.
Slijedom Javnog poziva Turistička zajednica županije mogla je kandidirati projekte brendiranja turističke destinacije i unapređenja kvalitete ponude na razini županije- eno-gastro, cikloturizam, online promocija, izrada brošura, promotivnih video materijala, izrada weba, aplikacija i redizajna, a Turističke zajednice grada i općina projekte uređenja cikloturističkih i tematskih staza, vidikovaca i izletišta, informativne i digitalne ploče, citylights, turističku i smeđu signalizaciju, edukaciju pratitelja za potrebe selektivnih vrsta turizma, te edukacije za privatne iznajmljivače. Nakon održane kooordinacije svih turističkih zajednica na području Brodsko posavske županije, imajući u vidu dosadašnja ulaganja kao i potrebe za novom turističkom infrastrukturom, trendovima i alatima promocije, usuglašeni su projekti. Ove godine potpore su dobili gotovo svi kandidirani projekti u ukupnom iznosu od 247.581.20 kuna, a Glavni ured HTZ-a je, u odnosu na prošlu godinu, sredstva dodijelio svim općinskim turističkim zajednicama, kao i Turističko zajednici Grada Nova Gradiška.
Slijedi i dodatna financijska potpora u obliku sredstava namijenjenih regionalnim događanjima i manifestacijama u ukupnom iznosu od 121.165,00 kuna. Kada je riječ o manifestacijama, valja reći kako je TZ Brodsko posavske županije dodatno, iz vlastitih sredstava, za 2019.goodinu, izdvojila 70 tisuća kuna, te ih po odluci Turističkog vijeća održanog u travnju, usmjerila na one manifestacije koje doprinose očuvanju i obogaćivanju turističke ponude i tradicije. Također, treba naglasiti kako Glavni ured HTZ-a u omjeru 50-70 posto, sufinancira sve nastupe na sajmovima i posebne prezentacije koje je TZ BPŽ godinu ranije kandidirala te namjenski nastupila i dokazala opravdanost nastupa i utrošak sredstava za aktualnu godinu. Riječ je o nastupima na Sajmu Place 2 GO, Sajmu vina u Splitu, lova i ribolova u Varaždinu, predstavljanje u Zagrebu, kao i zajednički nastup s ostalim slavonskim turističkim zajednicama na domaćim i inozemnim sajmovima.
Tu je i iznos od 349.859,92 kune namijenjen oglašavanju destinacije u udruženoj promotivnoj kampanji, pri čemu je obveza TZ BPŽ da zajedno sa sudionicima osigura dodatnih vlastitih 20 posto sredstava.Ukupni fond raspoloživih sredstava za sve Turističke zajednice u Brodsko posavskoj županiji koje su, sukladno Javnom pozivu za potpore turistički nerazvijenim područjima, kandidirale projekte, raspodijeljen je kako slijedi u nastavku, a krajnji rok za finalizaciju projekata je 15.ptosinca ove godine. Turistička zajednica BPŽ za „tematsku brošuru“ dobila je 33.290,76 kuna, za Promo video-35 tisuća kuna, te za projekt „BikePoint“ 33.290,76 kuna. Turističkoj zajednici općine Nova Kapela za projekt postavljanja solarne klupe u parku dodijeljena je 21 tisuća kuna, TZ Brodski Stupnik-23 tisuće kuna za uređenje tematske staze i izletišta u naselju Lovčić, TZ Nova Gradiška za „Projekt pametni turizam-Smart City“-27 tisuća kuna, TZ Cernik za razvoj ciklooturističkih potencijala Općine-23 tisuće kuna, koliko je dobila i TZ Općine Garčin za projekt uređenja stražarnice Vojne krajine.
Turistička zajednica će, osim toga, u ovoj godini postaviti solarne klupe u Općini Bebrina i Brodski Stupnik, te tako nastaviti ulaganja u turističku infrastrukturu i unapređenje uvjeta projekta SlavoniaBike i cikloturizma. Nakon opće brošure izdane prošle godine uz potporu spomenutih sredstava HTZ-a, ove će godine biti izdana i višejezična tematska brošura tiskana u 6 tisuća primjeraka, dostupna potencijalnim turistima na hrvatskom, engleskom, njemačkom, slovenskom, talijanskom i mađarskom jeziku. Za potrebe prezentacija i promocije bit će izrađen i promo film kao i televizijske reklame u trajanju od 3 minute i 30 sekundi. Značajan dio sredstava odnosi se na projekte vezane uz cikloturizam, što je očekivano obzirom na činjenicu da je Županija Brodsko posavska donijela Operativni plan razvoja cikloturizma kao jednog od najbrže rastućih oblika selektivnog turizma. Ne smijemo zaboraviti ni značajnu potporu Ministarstva turizma projektu SlavoniaBike, čije je nositelj BPŽ, a partner županijska trusitiička zajednica. Na tom tragu, dugoročni cilje je i rutu Sava uskoro učiniti dijelom međunarodne biciklističke rute Euro Velo. Sredstva, odnosno izvorni prihodi u Turističkim zajednicama općina kao i TZ županije su skromni te ih, upoznaje direktorica Ureda, spec.oec.v.r., Ružica Vidaković, mogu i moraju korisno multiplicirati vežući ih uz potpore kao vlastiti udio, u omjeru 20 posto vlastitih sa 80 posto sredstva Glavnog ureda HTZ-a. Sva sredstva su sukladno pravilima Javnog poziva namjenska i bit će refundirana nakon realizacije projekata.
TEKST: S. Tarbuk FOTO: tzbpz.hr