SILVIJA PODOLJAK, DIREKTORICA TZ POŽEGE – Novim sadržajima uz poznate manifestacije dodatno ćemo oplemeniti ponudu grada

Datum objave: 28. 1. 2016. | Kategorija: Razgovori

SILIVIJA 271

POŽEGA – O rezultatima u 2015. godini te planovima za turističku 2016. godinu razgovarali smo s direktoricom ureda TZ Grada Požege Silvijom Podoljak.

Kada govorimo u 2015. godini koja je iza nas, pretpostavljam da je Turistička zajednica Grada  Požege zadovoljna postignutim rezultatima?
Možemo reći da smo zadovoljni, ali uvijek tražimo bolji i uvijek tražimo bolje kako bi u slijedećoj manifestaciji, u novim projektima rezultati bili još pozitivniji. Prošle godine imali smo 13 manifestacija u našoj organizaciji pri čemu je u manifestaciji “Požeško kulturno ljeto” u mjesec i pol dana održano 31 zbivanje. Osim toga, imali smo 13 potpora drugim manifestacijama koje su se zbivale kroz godinu, a ono što je posebno važno, kroz godinu smo imali 300 izlagača na našim štandovima. Naime, nakon se počeo iskazivati interes za izlaganje, ne samo kao marketinški potez već i zbog pojačanog zanimanja potrošača pa izlagači imaju višestruko razloga doći. Zadnji primjer je bio Božićni sajam koji nije bio planiran, ali na učestale pozive proizvođača koji su željeli izlagati, organizirali smo sajam i bio je doista lijepo posjećen. Uz to, moram reći kako je kroz cijelu godinu na našim manifestacijama prošlo je 50-tak tisuća ljudi ne uključujući Aurea Fest.

Kada govorimo o uspješnosti turističke djelatnosti na jednom području, nužno je osvrnuti se i na podatke o noćenju i smještajnim kapacitetima. Kakvo je stanje u tom segmentu?
Broj noćenja kroz godine raste iako je u 2015. godini bilo nešto manje noćenja nego u prethodnoj. Mogu reći da je 2012. godine noćnja  bilo 8456, 2013. godina bilježi 11676,  u 2014. godini noćenja je 12848, dok je 2015 godine bilo 12547, dakle nešto manje nego u 2014. godini ali je zato broj dolazaka veći. U 2014. godini imali smo 5369 dolazaka,  a 2015. godine 5630 dolazaka. Zapravo nam to govori o tome kako nam je velika potražnja za smještajima kojih je još uvijek nedovoljno, posebice kada imamo određene manifestacije.

Odnedavno Turistička zajednica Grada Požege ima i novu web stranicu, a umreženi ste i u informacijskom sustavu eVisitor. Recite nam nešto o tome?
Moram reći da web stranica Turističke zajednice nije mijenjana desetak godina iz raznih razloga. Napravili smo sada stranicu koja će svakom posjetitelju i sugrađaninu predstavljati info-mjesto na kojem će moći vidjeti sve znamenitosti grada i sve što se može posjetiti, kakva je ponuda i koja se događanja zbivaju na dnevnoj bazi. Pri tom smo olakšali našim turističkim subjektima i institucijama koje imaju različita događanja da mogu prijaviti svoj događaj sa svim pripadajućim podacima.  Od 1. siječnja u punoj funkciji je i eVisitor koji obuhvaća 60.000 pružatelja usluga smještaja, do sada je uključeno oko 38.000 subjekata. Mi smo turističke subjekte s našeg područja educirali u prosincu kako bi dobili svoj broj i sami unosili podatke u trenutku kada gost dođe. U cijeloj priči uključeno je 300 turističkih zajednica, Hrvatska turistička zajednica, Ministarstvo turizma, Ministarstvo uprave, Ministarstvo unutarnjih poslova, Carinska uprava i Državni zavod za statistiku, dakle niz institucija koje imaju pristup tom sustavu i podaci su jednoobrazni.

U 2015. godini započeli su i ozbiljniji radovi na kapitalnom projektu “Požeškoj kući – centru za posjetitelje”. U kojoj je fazi taj projekt i kada se može očekivati završetak?
S tim projektom krenuli smo 2014. godine u dogovoru s Ministarstvom turizma. Fond za razvoj turizma odobrio nam je 500 tisuća kuna u prošloj godini za prvu fazu Požeške kuće, mjesta na kojem će svatko tko dođe kao gost, bilo ciljano u taj prostor ili na neku manifestaciju, dakle moći će doći i na jednom mjestu educirati se o svim znamenitostima grada te tako kvalitetnije obaviti i razgled grada, odlazak na neke atrakcije i slično. Požeška kuća, kako imamo prizemlje i podruma obuhvaća, slikovito rečeno – razum i osjećaje. “Razum” obuhvaća nekoliko točaka po kojima je Požega prepoznatljiva – fra Luka Ibrišimović, Barun Franjo Trenk te ostale povijesne osobe, a u podrumu će biti  vino, čokolada, delicije i ljubavne priče, sadržaji Muzeja u loncu. Za sada je gotova prva faza, krećemo u izradu druge faze, a planirane su tri. Ovisno o sredstvima vidjet ćemo kako će se dalje razvijati, ali vjerujemo kako će to u konačnici biti vrijedan ali i isplativ projekt. Nezahvalno je reći kada će biti gotovo ali plan je 2017. godina.

Novu 2016. godinu započeli ste u partnerstvu s obrtnicima velikom manifestacijom “Požeško Vincelovo”, hoće li u toj godini, uz takve već tradicionalne manifestacije biti i nekih novina?
Požeško Vincelovo, Zeleno-plavo ove je godine pretvoreno u doista prelijepu priču. Bilo je gostiju iz cijele Hrvatske na glavnom gradskom trgu jer Šetališna zona je postala mala za takvu manifestaciju. To je priča koja je zaživjela i ponosni smo jer je to prava prilika za naše poduzetnike predstaviti svoje proizvode i uspostaviti nove poslovne suradnje. Vjerujem da će to slijedeće godine doživjeti još višu razinu. Inače plan je kroz svaki mjesec proći s nekim događanjem. U veljači nam je Dječji gradski maskenbal, potom slijedi Grgurevo gdje namjeravamo zajedno s Gradom, uz Dan grada ostvariti sadržaje kroz cijeli ožujak jer i tada dolaze gosti  i povijesne postrojbe iz drugih gradova, nakon toga slijedi Požeški kotlić, Požega- zdravi grad. To su manifestacije koje već imamo ali koje želimo samo unaprijediti dodatnim sadržajima. Potom je tu i Kulenijada kojoj smo, nakon razgovora s kulenarima, dali jednu snažniju edukativnu notu. Uz Ivanjski krijes pripremamo i veliki koncert, a tada već počinje i Požeško kulturno ljeto koje ćemo opet nadam se popuniti zbivanjima. Uz pripreme na ovogodišnji Aurea Fest, i ove godine imat ćemo Okuse jeseni, pa potom i blagdanska zbivanja oko Božića. Tu je i niz projekata u kojima sudjelujemo kao partneri uz udruge i gradske institucije tako da će kroz cijelu godinu biti  novih projekta koji će, uz već poznate sadržaje, dodatno oplemeniti ukupnu ponudu grada.

TEKST: Sanja Pok     FOTO: S. Pok

Slavonski © - 2014 - 2020 sva prava pridržana
hosting : Plus hosting web : exdizajn