PROMO:VINKO KASANA, GRADONAČELNIK LIPIKA – Prepoznavanjem potreba do konkretnih poticajnih mjera

Datum objave: 19. 5. 2017. | Kategorija: 034, Promo

NN3

LIPIK – Da je turizam osnova razvoja grada, Lipik je već dokazao. Potvrdio je to i ovih dana, još jednom kvalitetno osmišljenom manifestacijom, gradeći priču koja bi grad trebala pozicionirati kao sredinu stvorenu po mjeri mladih obitelji. Na tom je tragu i niz mjera koje, uz „popravak“ demografske slike, za cilj imaju i poticanje poduzetništva, igradnju smještajnih kapaciteta, ali i zapošljavanje žena i mladih, kao i izgradnju logističke podrške potrebne zaposlenim roditeljima. S mjerama, ali i drugačijom vizijom Lipika upoznaje nas gradonačelnik Vinko Kasana.

Najprije Zekograd, a onda i Sajam cvijeća, potvrdili su kako su turizam, a onda i kvalitetno osmišljene manifestacije, osnova razvoja grada Lipika…
Upravo tako. I nije to slučajno, jer turizam je kroz čitavu povijest, razvojno nosio grad. Na žalost, vremena rata, a onda i medijska izoliranost, donijeli su svoje, zbog čega je trebalo proći dosta vremena prije nego li se potencijalni gosti vrate Lipiku. I mada je pred nama još puno posla i zacrtanih planova, čini mi se kako prvi rezultati počinju biti vidljivi. Imamo manifestacije koje prepoznaje sve više posjetitelja, uspješnu Turističku agenciju koja je u samo dvije godine postojanja postala samodrživa, ali i čiji su rad i kvaliteta rezultirali i s nekoliko autobusa gostiju svaki tjedan u Lipiku, posebno za ovaj Sajma cvijeća, već stvoren brend, jer Lipik je upravo to – grad liječilišnog turizma i konja, mala Opatija u srcu Slavonije. Ono što nam još nedostaje kako bi od lokacije atraktivne za jednodnevni izlet postali vikend destinacija, zasigurno su smještajni kapaciteti. Potičući razvoj turističke infrastrukture, osmislili smo niz poticajnih mjera koje bi vrlo brzo trebale prvo biti predstavljene, a onda i zaživjeti. Riječ je o iznosima od 2 do 4 tisuće kuna po kategorizaciji ležaja. Turističkoj će priči na ruku svakako ići i dva mega projekta – jedan od povjesno najvećih ikada – obnova zaštićene kulturne baštine – Kursalona i Wandelbahna, uz gradnju novog hotela, te projekt rekreacijskog područja Raminac vrijedan 420 milijuna kuna, koji će na prostoru od čak 89 hektara budućim gostima grada ponuditi novu ergelu, hipodrom, bungalove i adrenalinski park. Želeći oživjeti slavne turističke, ali i sportske dane grada, prisjećajući se godina kada su u Lipik na pripreme dolazile nacionalne reprezentacije, vrijedno radimo i na projektu Sportskog centra koji će imati igralište s umjtenom travom, kuglanu, atletsku stazu, teniske terene. Sve su to projekti koji su na korak do realizacije, projekti s građevinskim dozvolama, ali i projekti koji će u razvojno turističkom smislu grada, predstavljati ogroman iskorak.

Iako je turizam glavna razvojna grana, bez snažnog gospodarstva i novih radnih mjesta, grad teško da može razmišljati o budućnosti, zar ne?
Ulaganja u turizam će zasigurno generirati puno radnih mjesta, ali razvoj gospodarstva nam je također prioritet. Baš stoga, i u tom smo području osmislili niz konkretnih, poticajnih mjera namijenjenih malim poduzetnicima i obrtnicima, ali i svima onima koji stvaraju radna mjesta. Tu je pomoć grada u iznosu od 25 tisuća kuna za poduzetničke projekte (50% iznosa investicije), tu je i 10 tisuća kuna poticaja po radnom mjestu, uz jedini uvjet da je osoba zaposlena godinu dana. Tu je i hvale vrijedan projekt osnaživanja ženskog poduzetništva, jer su žene one koje drže „tri ugla svake kuće“. Za žene poduzetnice sve ove mjere su veće i s večim postotkom sufinanciranja.

Znajući kako je uz nezaposlenost, odlazak mladih najveći problem Slavonije, ima li u razvojnoj viziji Lipika mjesta za njih, ali i za obitelji?
Naravno. Jer, upravo su oni jamac budućnosti grada! Želeći grad učiniti sredinom ugodnom za život, vrlo ćemo brzo krenuti s mjerama namijenjenim mladima. To je, prije svega, sufinanciranje rate kredita za obnovu, adaptaciju ili kupovinu prve nekretnine u iznosu od 800 kuna ili 50% iznosa kredita, u dužini od pet godina. Potičući, istovremeno i demografsku obnovu, za svako novo djete u obitelji, produžit će se sufinanciranja kredita za jednu godinu. Vjerujem kako je to jedan od konkretnih načina kako zadržati mlade u Lipiku, ali i kako im olakšati odluku o stvaranju obitelji. Istovremeno, itekako vodimo računa i onima koji već imaju djecu, ali ih i odgajaju i obrazuju u Lipiku. Zbog njih, u gradskoj osnovnoj školi, pokrećemo dnevni boravak koji će raditi svakodnevno od 13 sati, nudeći učenicima topli obrok, ali i stručnu pomoć pri pisanju zadaće. Kako bi maksimalno izišli u susret zaposlenim roditeljima, uskoro, po uzoru na tek malobrojne hrvatske gradove, uvodimo značajne promjene i u radnom vremenu vrtića, pa, uz postojeću jutarnju smjenu „teta“ koje su na svojim radnim mjestima već od 5 ujutro, uvodimo i onu večernju, do 23 sata. Jedino konkretnim mjerama, poput ovih, logističkih, koje zaposlenim mamama i tatama olakšavaju roditeljski posao, možemo mijenjati negativne demografske trendove. Uz nova radna mjesta, ali i naš plan o plaći koja ne bi smjela biti niža od 4 tisuće kuna, koliko je, zarađuju li toliko oba odrasla člana obitelji, u Lipiku i više nego dovoljno za život dostojan čovjeka.

Jednom prilikom ste rekli kako grad treba voditi poput firme, ali i poput vlastitog domaćinstva, s jednakom odgovornošću. Jesu li i predstavljene mjere plod takvog razmišljanja?
Sigurno da jesu. Bilo je važno okupiti kvalitetan stručan tim s kojim smo razvili sve ove mjere i projekte u Lipiku. Također je  važno  osluškivanje i stalna komunikacija s građanima i poduzetnicima jer oni najbolje znaju što njima treba. Upravo rješavanje problema građana i poduzetnika i poticanje njihovog razvoja je posao lokalnih „političara“.

TEKST: S. Tarbuk     FOTO: D. Pok

Slavonski © - 2014 - 2020 sva prava pridržana
hosting : Plus hosting web : exdizajn