PROMO: KV KNJIGOVODSTVO I MARKETING – Sezonska sniženja, akcijska prodaja, rasprodaja
Ljeto samo što nije stiglo, a s njim i s prvim danom mjeseca srpnja, i službena sezonska sniženja. Prilika je to i za kratku edukaciju. Sezonska su sniženja posebni oblici prodaje (usluga i proizvoda), koji se prodaju po cijenama nižim od onih u redovnoj prodaji. Važno je pri tom, da, ukoliko ste trgovac, bez obzira na oblik prodaje, istaknete redovnu cijenu, kao i cijenu tijekom trajanja posebnog oblika prodaje.
Nekoliko je oblika posebne prodaje:
Akcijska prodaja je prodaja određenih proizvoda po cijeni nižoj od cijene istog proizvoda u redovnoj prodaji. Proizvodi na akciji moraju biti jasno, vidljivo i čitljivo označeni riječima “akcija” ili “akcijska prodaja”. Ranijim odredbama Zakona o zaštiti potrošača bilo je propisano da je trgovac dužan navesti trajanje akcijske prodaje, te da ona može trajati najdulje 30 dana. Izmjenama Zakona koji je stupio na snagu 21.10.2015. godine, više nije propisan rok tijekom kojega se može provoditi akcijska prodaja.
Rasprodaja prema čl.20. zakona o zaštiti potrošača je prodaja robe po sniženoj cijeni u slučaju:
– prestanka poslovanja trgovca (potpuna rasprodaja)
– prestanka poslovanja u dosadašnjem poslovnom objektu (potpuna rasprodaja)
– prestanka prodaje određenog proizvoda (djelomična rasprodaja)
– obavljanje složenijih građevinskih radova unutar ili na poslovnim prostorijima
Trajanje rasprodaje mora biti unaprijed određeno i istaknuto. Također, na robi mora jasno biti istaknuta i stara i nova cijena.
Rasprodaja se mora provesti kao takva, a ne samo kao sniženje cijena. Što to znači? Iako u Zakonu o zaštiti potrošača nije određena razina snižavanja cijena proizvoda na rasprodaji, treba imati na umu da cijena robe na rasprodaji mora biti ispod nabavne cijene te robe.
Sezonsko sniženje se može provoditi 2 puta godišnje, od 1.07. i od 27.12. Trajanje svakog sniženje je do 60 dana, a ukoliko u okviru sezonskog sniženja nisu prodani svi proizvodi, trgovac može nastaviti s prodajom proizvoda po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali sada više ne pod sezonskim sniženjem, već s akcijskom prodajom. Proizvodi na sniženju ne moraju fizički biti odvojeni, ali ipak treba voditi računa da bude jasno označeno kako je, ipak, riječ o sniženju. Izmjenama Zakona o zaštiti potrošača od 21.10.2015. godine trgovci više ne moraju vditi računa o tome da jedna petina proizvoda na sniženju mora biti snižena za najveći iznos postotka koji su naveli. To konkretno znači slijedeće – ukoliko ste stavili sniženje od 30-60 posto, jedna petina proizvoda ne mora biti snižena za 60 posto.
Proizvod s greškom mora biti jasno, vidljivo i čitljivo označen kao proizvod s greškom, te se potrošača mora upoznati u čemu se greška sastoji. Nakon što je upoznat s greškom i odluči se kupiti proizvod, kupac takav proizvod više nema mogućnost reklamirati. Proizvod kojem istječe rok uporabe mora kao i svi ostali biti jasno, vidljivo i čitljivo označen cijenom prije i poslije sniženja. Osim toga, kod ovakvog proizvoda, mora se dodatno istaknuti i krajnji rok uporabe.
VIŠE INFORMACIJA NA : KV.knjigovodstvo.marketing
TEKST: promo FOTO: promo