PRIČA O DESTILERIJI ŠOKAC – Samo najbolje je dovoljno dobro
OKUČANI – Bez nje, u Slavoniji, život je gotovo nezamisliv. Jer, nazdravlja se pri rođenju, nazdravlja se i u smrti, uz vjenčanja i krštenja. Uz nju, i veselja su ljepša, a tuge manje bole. Ona je lijek i otrov, utjeha i dar, suvenir i brend, zlatna tekućina mitskih dimenzija, njeno veličanstvo-slavonska rakija. Onu najbolju, ocijenjenu nepcima vrhunskih znalaca, proizvodi Vladimir Šokac iz Okučana.
Obiteljska je to priča koje ne bi bilo bez kontinuiranog ulaganja u znanje, ali i stalnog praćenja tehnologije. Jer, koliko god rakija, posebno šljivovica, bila tradicionalno piće Slavonije, onu vrhunsku treba, bome, znati napraviti, a Šokac samo takvu priznaje. Pa, makar zahtijevala puno više truda, znanja, vremena i novca. Priča je to koja je spojila generacije i životne interese, koristeći, pri tom, ono najbolje od životnog iskustva oca i fakultetski stečenog znanja sina, priča koja je počela slučajno, u rodnim voćnjacima. Jer, kada su poduzetni Šokci shvatili kako u prodaji voća nema računice, priča o pogonu za preradu u rakije, likere i sokove, nametnula se sama od sebe. Uslijedila je nabava suvremenih strojeva za destilaciju, pranje i otkoštavanje, ( jer, što vam god tvrdili iskusni bećari, vrsni „majstori“ znaju kako se za najbolju rakiju biraju najbolji primjerci voća, obavezno bez koštica), mljevenje i prešanje voća, a onda je, s vremenom, nakon puno uloženog novca i truda, zahvaljujući stalnom učenju, praćenju i osluškivanju svjetskih trendova, ali i profesionalnom odnosu prema poslu, niknula i destilerija kakve se ne bi postidjeli ni najveći i najkvalitetniji svjetski proizvođači rakija.
Carstvo je to proizvodnje, ali i prostor za degustaciju, pa i edukaciju, prostor kojim suvereno vlada Vladimir, mladi Šokac, magistar ekonomije, najzaslužniji za pozicioniranje proizvoda i osvajanje tržišta. Želeći nastaviti razvijati obiteljsku priču i gospodarstvo, ali i stvoriti rakiju o kojoj će se pričati, Vladimir je početnu obiteljsku ljubav prema voćarstvu podigao na zavidno visoku razinu. Baš kao i rakiju koja se sa stručnih ocjenjivačkih sajmova, redovno vraća ovjenčana medaljama . Dokazala je to i titula šampiona s čuvenog edukacijskog natjecanja u ocjenjivanju kvalitete voćnih rakija i likera u Semeljcima, čak dvije godine za redom, obranjena titula najbolje kajsijevače i šljivovice, zlatna medalja za kvalitetu Hrvatske gospodarske komore, ali i ,među znalcima posebno vrijedni- rezultati s nedavno održanog 84.Međunarodnog poljoprivrednog sajma u Novom Sadu s kojeg su se vratili ovjenčani s čak 5 medalja kao i „Peharom novosadskog sajma za visok kvalitet ocijenjenih voćnih rakija za ukupan rezultat ocijenjenih uzoraka“. Prema komentarima organizatora, te prije svega, stručnih ocjenjivača, rezultati poput tih Destileriju Šokac svrstavaju u kategoriju vrhunskih proizvođača voćnih rakija.
I mada bi na edukaciji „rakija fanova“, kao i načinima degustacije trebali još dobrano poraditi, na sreću, sve je više onih koji prepoznaju i cijene vrhunski proizvod, onih koji, kad žele piti najbolje, piju rakije Šokac. Šljivovicu, viljamovku, kajsijevaču, jabukovvaču, ali i sasvim posebnu, pomno kreiranu-dunjevaču, kao i u Hrvatskoj jedinstvenu-rakiju od divljih krušaka.Uz rakije, tu su i jednako okusom atraktivni likeri-onaj od višnje, oraha i meda.Zbog svega toga, jedinstvene sinteze vrhunske tehnologije, znanstvenog pristupa proizvodnom procesu, iskonske slavonske tradicije, ali i ambiciozne poslovne vizije, proizvodi na kojima se gizda jedinstveno prezime, baš kao i priča koja iza njih stoji, ogledni su primjer uspješnosti.
Nakon što su, strpljivo, korak po korak, dozvoljavajući najprije prirodi, a onda i kemiji i svemu onome što sudjeluje u procesu „prelaska“ od voća do „vatrene vode“, da „naprave magiju“, dodavajući, po tom, vlastito znanje i prikupljeno iskustvo, proizveli proizvod kojim se ponose, odlučili su otići korak dalje. Jer, riječ je o rakiji s potencijalom suvenira, priči koja polako ali sigurno postaje prepoznatljiv brend, proizvodu s pričom koju uspješno gradi Vladimir Šokac. Želeći slavonsku rakiju pretvoriti u ekskluzivan brend, ali nas i educirati, jer u rakiji, baš kao i u najfinijim francunskim vinima, treba znati uživati, mladi poduzetnik ima još puno ideja. Kušaonice, učionice, radionice.Uz kontinuirana ulaganja i praćenja tehnologije. Do trenutka kada će se mitska slavonska tekućina karakteristične zlatne tekućine, naći na trpezama diljem svijeta. Živjeli…Uz rakije Šokac!
TEKST: Simonida Tarbuk FOTO: D. Pok