DIREKTOR TZ ZLATNI PAPUK TOMISLAV GALIĆ: Preduvjeti da postanemo cjelogodišnja destinacija i prava turistička “Meka” tu su, sve ostalo je na nama!

Datum objave: 29. 3. 2022. | Kategorija: Razgovori

VELIKA – Sjajna organizacija i odlična posjećenost 40. izdanja najpoznatije nacionalne planinarske manifestacije Papučkih jaglaca još je jednom potvrdila novi smjer u razvoju turizma Općine Velika ali i Općina Kaptol, Brestovac i Jakšić koje, udružene u Turističku zajednicu Zlatni Papuk s puno entuzijazma rade na kreiranju cjelogodišnje prepoznatljive kontinentalne destinacije. O idejama i planovima, mogućnostima i očekivanjima razgovaramo s direktorom Tomislavom Galićem

Prateći nove razvojne trendove, svjesni pravog trenutka i potencijala kojima su okruženi, u Turističkoj zajednici Zlatni Papuk koja, od nedavno objedinjuje Općine Velika, Kaptol, Brestovac i Jakšić, posljednjih mjeseci čine značajne iskorake s ciljem stvaranja cjelogodišnje destinacije. Najavio je to i iznimno posjećen adventski program u Nininoj čarobnoj shhhumi, a potom potvrdilo i 40.izdanje Papučkih jaglaca.

Što nas sve još čeka do kraja godine?
Papučki jaglaci, evidentno najveća i najozbiljnija planinarsko turistička manifestacija u Hrvatskoj, na čemu, kao i na tradiciji dugoj 40 godina, čestitam organizatorima, i ove se godine potvrdila kao događaj vrijedan pažnje i posjeta planinara i zaljubljenika u prirodu, najavljujući tako i otvorenje iznimno bogate sezone na području TZ Zlatni Papuk. Krećemo ozbiljno, s puno entuzijazma i dobrih ideja, spremni ponuditi više od 50 različitih, manjih i većih, događanja ali i 15-ak top manifestacija, poznatih na području Požeško slavonske županije i šire, koje nam je cilj učiniti višednevnim. Svjestan sam da je riječ o zahtjevnom poslu, ali i siguran kako potencijala za to ima, a mi smo spremni raditi, što smo pokazali i iznimno posjećenim Adventom o kojem su izvijestili i svi relevantni nacionalni mediji.

Koliko činjenica da djelujte s četiri Općine – Velika, Kaptol, Brestovac i Jakšić – pomaže u tim nastojanjima?
Apsolutno, jer jedino je na takav način, zajedničkom sinergijom ali i međusobnim resursima, moguće kreirati destinaciju i izići iz strogo lokalnih okvira, što je, na određeni način, već dulje vrijeme, preporuka i usmjerenje HTZ-a. Objedinjavanjem smo postali u mogućnosti gostu ponuditi sve ono što, pojedinačno, nude svaka od ovih Općina, a što, u samostalnom nastupu, nije moglo na pravi način doći do izražaja. Značajnu podršku u svemu tome imamo, kako u Županijskoj turističkoj zajednici, svim Općinama, HTZ-u, Parku prirode Papuk, tako i prije svega u županici Antoniji Jozić, s kojom smo dobili i dodatni impuls za kvalitetniji rad i pripremu projekata čiji je dugoročni cilj stvoriti respektabilnu destinaciju prepoznatljivu na nacionalnoj razini. Potvrdu da smo na dobrom tragu već sada imamo, a kvalitetne reakcije su počele stizati nakon uspješno organiziranog Adventa u Aquaparku Shhhuma, što, donedavno, nije bilo tako.

Uz one nekadašnje, ali i nove nedavno otvorene i preuređene bazene i ljetni turizam po kojem je Općina Velika i prije bila poznata Slavoncima, vjerujem da, obzirom na resurse, planova ima i za zimski turizam, jer to je ono što bi cjelogodišnja destinacija trebala ponuditi?
Upravo tako, iako je pred nama još puno posla, ali, potencijali su tu i čekaju, poput odmarališta Zvečevo s jednom skijaškom stazom, pa staze Nevoljaš čije mogućnosti još nisu ni načete, geotermalnih izvora na području Općine Jakšić, arheoloških lokaliteta Općine Kaptol i Rute željeznog doba koja je, već sada kao sjajan turistički potencijal priznata i prepoznata u Vijeću Europe, plus naše postojeće manifestacije koje ćemo, iz godine u godinu, osnaživati, organizirajući ih, uglavnom, kao vikend događanja, kako bi gostima i posjetiteljima, u suradnji s lokalnim, ali i turističkim agencijama iz cijele zemlje, kroz organizirane i osmišljene aranžmane, mogli ponuditi pravi sadržaj. Na tome ćemo raditi i prije službenog početka ljetne sezone kroz organizirane izlete za tour operatore i suradnju s Parkom prirode ali i našim proizvođačima, jer ovo je prilika i za njih. U svakom slučaju, radimo sustavno i planski, nastojeći u naredne dvije do tri godine, čitavu priči podići za nekoliko stepenica, učeći, uz put i od prepoznatih nacionalnih manifestacija koje su nam, na određeni način, uzor.

Postaju li mještani svjesni činjenice kako turizam može biti niša od koje se može dobro živjeti, ali i kako uistinu imamo što ponuditi gostu?
Itekako, pogotovo nakon otvaranja Aquaparka i sve značajnijih aktivnosti Parka prirode poput adrenalinskog parka, Kuće Panonskog mora, već spomenute rute željeznog doba i oživljavanja vile na Zvečevu. Sve su to generatori i pokretači razvoja čega postaju svjesni i naši proizvođači, a što je nama omogućilo i kreiranje velike baze onih koji su spremni i imaju što ponuditi svima koji navrate. Zbog toga nam je cilj uključiti ih u sve manifestacije i pružiti im priliku kako za predstavljanje vlastitih proizvoda tako i za zaradu od čega ćemo koristi imati svi. Vidjet će se to već na Najdužem stolu u svibnju, svojevrsnom brendu Općine Velika čijem se ovogodišnjem izdanju posebno veselimo jer plan nam je još ga bolje “upakirati” ali i ponuditi veći broj pratećih sadržaja. Prostora i ideja ima i za organizaciju različitih utrka, trailova, možda i triatlona za trkače ali i amatere na Papuku koje bi mogle okupiti posjetitelje sa šireg kontinenta ali i iz ostalih dijelova Hrvatske, pružiti proizvođačima priliku za zaradu a nama popunjene smještajne kapacitete.

Maloprije spomenuti smještajni kapaciteti donedavno su uglavnom bili slaba točka turizma Slavonije. Kako u tom smislu stoji TZ Zlatni Papuk i kakvi su planovi?
I tu, naravno, prostora za napredak ima, ali određeni su pomaci već vidljivi kroz dosta novih privatnih iznajmljivača. Određeni zamah očekujemo i kroz par godina s gradnjom hotela u Velikoj, HEP-ovim odmaralištem, ali i većim privatnim smještajem koji će se, siguran sam, pojaviti paralelno s pojavom masovnijeg turizma, iako nam to nije krajnji cilj, jer želimo biti destinacija na kojoj će se moći uživati u prirodi, tišini i odmaku od urbanog, uz dobru hranu, piće i beskrajne ljepote s kojima smo okruženi.

U prezentaciji i približavanju gostima svega onoga što imate, značajna stavka bit će i skoro otvaranje Turističkog informativnog centra?
Na to i računamo. Plan je otvoriti prostor u svibnju, tamo negdje s početkom sezone kupanja. Bit će to mjesto koje će posjetiteljima na interaktivan i interpretativan način, kroz vanjski totem, ponuditi sve potrebne informacije 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, ali i suvenirnicu u kojoj će se, uz suvenire, moći kupiti i domaći proizvodi. Imamo još i niz drugih ideja i planova koje još razrađujemo a koji bi gostima, dugoročno, trebali olakšati boravak, ali o tome ćemo nekom drugom prilikom. U svakom slučaju, ono na čemu još treba poraditi je prisutnost i vidljivost, kako na društvenim mrežama i suvremenim kanalima komunikacije, tako i u medijima, jer do sada smo u tome poprilično zaostajali za drugim destinacijama, a trenutak je pravi i nudi mogućnost i za širu promociju čitavog ovog kraja i Kutjevačkog vinogorja i ostalih dijelova županije, kako bi, dugoročno, što bi rekao naš načelnik Robert Hofman postali istinska turistička Meka.

Možemo li zaključiti kako su uz puno dobrih ideja i predanog rada, pred TZ Zlatni Papuk, dobri turistički dani i godine?
Svakako. Sve će ovisiti o nama samima. Potencijal je tu, na žalost dugo neiskorišten, ali vjerujem da je ovo pravi trenutak za tako što. Osim toga, svaka je kriza i određena prilika, posebno za one koji je prepoznaju, a čini mi se kako sve više ljudi shvaća da turizam nije samo sunce i more nego i puno toga drugoga, upravo onoga što imamo, a donedavno smo uzimali zdravo za gotovo.

TEKST: Simonida Tarbuk               FOTO: Dorian Pok

Slavonski © - 2014 - 2020 sva prava pridržana
hosting : Plus hosting web : exdizajn