DINKA MATIJEVIĆ, DIREKTORICA TZ NOVA GRADIŠKA: Uz bogatu tradiciju, gastronomiju i dobar prometni položaj, za veći iskorak potrebni su nam sadržaji

Datum objave: 07. 12. 2020. | Kategorija: Razgovori

NOVA GRADIŠKA – Iako je godina, sasvim neplanirano, prošla bez uobičajenih brojnih manifestacija, u Turističkoj zajednici grada Nova Gradiška, dobro su je iskoristili za strateško promišljanje i planiranje novih projekata. Jer, uz novi slogan i vizualni identitet koji sugeriraju i novi doživljaj, pred gradom koji 8. prosinca proslavlja svoj 272. rođendan, je i potencijal da postane nova, gostima zanimljiva kontinentalna destinacija. Vjeruje u to direktorica TZ, Dinka Matijević, s kojom smo razgovarali o turizmu danas i sutra, planovima i projektima, ali i razlozima zbog kojih treba posjetiti Novu Gradišku

Iako su Novogradiščani ove godine, zbog epidemije koronavirusa, ostali zakinuti za najpoznatiju gradsku manifestaciju, a onda i svečanost Dana Grada, u Turističkoj zajednici protekle su mjesece dobro iskoristili za strateško promišljanje i planiranje novih projekata. Jer, suvremeni gost traži sve atraktivnije sadržaje, a kontinent bi, čini se, mogao postati sve zanimljivija turistička destinacija?
Upravo tako, iako, moram reći kako smo, zahvaljujući idejama i entuzijazmu prije svega članova Gradske glazbe, a onda i Pučkog otvorenog učilišta M.A.Relković, učinili sve da našim sugrađanima ponudimo sadržajno bogato i raznoliko ljeto. Zahvaljujući redovnim promenadnim koncertima, sjajno osmišljenoj manifestaciji Volim ljeto i kulturu, brojnim kazališnim i kino predstavama na otvorenom, uz strogo poštivanje svih preporučenih mjera, grad je živio i disao punim plućima okupljajući u našem predivnom parku sugrađane svih generacija. Na žalost, zbog poznate epidemiološke situacije ovo smo ljeto ostali zakinuti za našu najpoznatiju manifestaciju koja je trebala proslaviti 25. rođendan, ali tako je kako je i sigurna sam da ćemo to nadoknaditi nagodinu. Kako bilo, unatoč i usprkos koroni, godinu smo dobro iskoristili, posvetivši se nekim drugim, jednako važnim poslovima, poput strateškog planiranja i pripreme novih projekata, jer, kao što ste rekli, suvremeni gosti traže sve više novih, atraktivnih sadržaja, a pred kontinentalnim dijelom Hrvatske je prilika da se pozicionira kao poželjna turistička destinacija.

Uz zanimljive sadržaje, za to je, prije svega, potrebna promocija?
Bez kvalitetne promocije, u turizmu nema uspjeha. Svjesni toga, ali i činjenice kako već sada moramo raditi na privlačenju gostiju za sljedeću sezonu, sredinom studenoga, u poznatoj zagrebačkoj vinoteci Bornstein, s kolegicom Ružicom Vidaković, direktoricom TZ Brodsko posavske županije, predstavili turističku ponudu svoga kraja, naš prekrasni grad, ali i “Slavonski dućan”, sjajnu novogradišku priču za koju zna sve više putnika, food blogera, ali i onih svjesnih što su najveći potencijali ovog dijela Hrvatske. Zašto Zagreb? Zato što je to naše glavno tržište kada je riječ o izletničkom turizmu, osim toga, uz prostor na kojem je moguće pronaći sve ono što Slavonija jest-njeno gastro blago, vrhunska vina i rakije, proizvode vrijednih ruku naših obrtnika i obiteljsko-poljoprivrednih gospodarstava, odnedavno, djeluje i kušaonica, idealna polazišna točka za proputovanje Slavonijom. Moram reći kako je, od kako je Slavonskog dućana u gradu, puno lakše raditi ovaj posao, jer, sada imam mogućnost sve one koji požele probati kulen, kobasice, cerničke ćuptete koje zovu najbolje čuvanom tajnom ovog kraja, čvarke ili ajvar, poslati na pravu adresu. Uz veliki izbor prepoznatljivih proizvoda, kao rijetko koja kušaonica možemo se pohvaliti i vrhunskim domaćim džinom i pivom, što je, zasigurno i naša specifičnost, obzirom da nas po vinskoj tradiciji sigurno “šije” Baranja, pa i puno bliži požeški kraj. U svakom slučaju, promocija je bila pun pogodak, baš kao što je i “Slavonski dućan”, o kojem će se, sigurna sam, još puno toga dobroga tek čuti, jer riječ je o priči i platformi s puno potencijala.

Kada smo kod potencijala, koliko su se stvari u tom smislu promijenile, odnosno, postajemo li svjesniji kako sve ono što imamo u vlastitom dvorištu i što, donedavno, nismo doživljavali na pravi način, itekako može biti zanimljiv turistički proizvod?
Iako sam, na određeni način, rasla i s gradom i njegovim turističkim pozicioniranjem, nisam sigurna kako da na ovo odgovorim. Činjenica je da se polako mičemo s mjesta iako smo još jako daleko od Baranje koja je, u tom smislu, najdalje odmakla. Problem možda nije toliko u nedostatku ideja koliko u nedostatku hrabrosti, jer ljudi se boje ući u poslovni rizik, ne znajući koliko će im se to i hoće li uopće isplatiti. Ipak, moram priznati kako je, unazad par godina, puno toga napravljeno, poput nedavno otvorenih novih smještajnih kapaciteta u gradu koji, unatoč svemu, dobro rade i uglavnom su popunjeni. Na tom je tragu i velika priča s adaptacijom prostora stare Robne kuće u gradu, buduće turističke atrakcije, koja će, kada se posao privede kraju, uz sobe i apartmane, imati i restoran s otvorenom terasom, što je upravo ono što traže i gosti. Drugačiji pogled na stvari punom parom prate i naši ugostitelji koji u ponudi imaju sve ono što na najbolji način predstavlja Slavoniju i novogradiški kraj, ali i gradska uprava koja shvaća kako je visoki standard boravka u nekoj sredini minimum, želimo li, uopće razgovarati o razvoju turizma. Stoga, kontinuirano uređenje ulica, trgova i parkova, zelenih oaza, klupa, city light-ova, stoga i kružni tokovi i suvremena prometna infrastruktura, a onda i gradski bazeni koji će kada projekt bude realiziran, zasigurno biti razlog dolaska u Novu Gradišku. Uz prometni položaj u blizini svih većih središta- Zagreb, Ljubljana, Sarajevo, Beč, Budimpešta- koji nam ide na ruku, hortikulturno i urbanističko uređenje, kvalitetne kafiće, restorane i druge ugostiteljske objekte, neophodno je da svi zajedno radimo na osmišljavanju sadržaja zbog kojih će putnici “sići” s auto ceste i odlučiti ostati dan, dva u našem gradu. Vjerujem kako potencijala za tako što imamo.

O potencijalima, načinima i oblicima promocije, planovima i novim projektima, riječi je bilo i na nedavno održanoj izbornoj skupštini, nakon koje slijedi i jedna radna?
Tako je. Zbog novog Zakona o Turističkim zajednicama koji je donesen u vrijeme ministra Cappellija, bili smo dužni održati izbornu skupštinu, a do kraja godine očekuje nas i jedna radna. Sretna sam što u tom tijelu “sjede” ljudi koji vole i osjećaju ovaj grad i žele raditi, sve odreda volonteri koji su mi veliki pomagači i desna ruka. Pred nama je donošenje plana rada i plana nabave za 2021. godinu koje moramo uskladiti s gradskim proračunom, razgovor o aktualnim i budućim projektima, kao i svemu onome što nas čeka narednih mjeseci, a što smo ove godine, zbog epidemije, propustili. Trenutno smo u iščekivanju rezultata natječaja na koji smo kandidirali projekt Poučne staze Slavča, čiji je cilj predstaviti i revitalizirati brdoviti, vinorodni dio Nove Gradiške, prostor bogate povijesti koji su ljudi nastanjivali još u razdoblju neolitika, ali i razviti takozvani eko, održivi turizam. Riječ je o projektu u suradnji s Hrvatskim šumama, kroz mjeru ruralnog razvoja, priči koju traži sve veći broj gostiju, željan istinskog odmora u prirodi, ali i upoznavanja s bioraznolikošću prostora. Budu li rezultati onakvi kakvima se nadamo, ima tu još prostora za puno ideja, poput izgradnje atraktivnog vidikovca, pa i adrenalinskog parka, ali o tom potom. Uglavnom, plan je da Slavča postane nova turistička zanimljivost grada. Tu je i nova turistička brošura koja samo što nije izašla iz tiska, pomalo drugačija knjižica na 36.strana, u digitalnom obliku, ali i onom, standardnom, na tri jezika-hrvatskom, njemačkom i engleskom, zamišljena kao šetnja gradom, prepuna poznatih i nepoznatih crtica o Novoj Gradiški, korisnih adresa, a u izradi je i interaktivna karta koja će svoje mjesto naći u city lightu ispred zgrade gradske uprave, označena qr kodom uz koji će, svaki gost grada, moći jednostavno, mobitelom, doći do svih važnih informacija, poslati mail ili uputiti poziv. Jer, upravo to je i smisao novog vizualnog identiteta i slogana grada- Nova Gradiška-novi doživljaj. Sigurna sam kako je riječ i o sjajnom poklonu Gradu za njegov 272. rođendan.

TEKST: Simonida Tarbuk      FOTO: TZ NG/ D. Pok

Slavonski ©   2013 - 2024 sva prava pridržana
hosting: Plus hosting web: exdizajn