DINKA MATIJEVIĆ, DIREKTORICA TZ NOVA GRADIŠKA – Uz novi slogan i projekte spremni smo i za novo turističko poglavlje
NOVA GRADIŠKA – Iako priča traje sada već skoro četvrt stoljeća, Novogradiško glazbeno ljeto i ove se godine, u svom 24. izdanju, potvrdilo kao omiljena gradska manifestacija, događaj s potencijalom i snagom brenda koji sve više postaje poznat i izvan lokalnih okvira. Želeći i na toj činjenici graditi još veću prepoznatljivost Nove Gradiške, Turistička zajednica predstavila je slogan i novi vizualni identitet grada. To je, tek početak, kaže direktorica Dinka Matijević, jer, uz kvalitetne ideje i pripremljene projekte, tu su i dobra volja, spremnost na rad i uspješno partnerstvo s čelništvom grada.
Nakon iznimno uspješnog 24. Novogradiškog glazbenog ljeta, jesen je za Turističku zajednicu grada, označila novi početak. S uredom na novoj adresi, tamo gdje i pripada-u staroj gradskoj jezgri. Uz novi vizualni identitet i slogan, Nova Gradiška-novi doživljaj, najava je to i novih priča čiji je cilj grad i sve njegove potencijale, učiniti, turistički, što prepoznatljivijim?
Upravo tako, jer iako su se manifestacije nametnule kao naš najprepoznatljiviji turistički adut, valjalo je priču proširiti. Na tom smo tragu krenuli od naše mladosti, točnije od činjenice kako smo, kada je riječ o povijesnom osnutku, ipak najmlađi grad u Hrvatskoj, što je, na neki način i naša prednost. U tom smislu, mladost asocira na slobodu, bezbrižnost, toleranciju, lude i kreativne ideje, suvremenost, inteligenciju-sve ono što prirodno ide i uz pojam najmlađeg grada. Upravo stoga, na tom je tragu osmišljena i nova turistička priča o Novoj Gradiški, gradu za novi doživljaj. Riječ je o priči koja, na prvom mjestu, vodi računa o visokom standardu boravka gosta, jer, uz čistoću i uređenost grada, jedan je to od najbitnijih ključeva turističke ponude ali i ono na čemu, posljednjih godina, pogotovo od kako je na mjestu gradonačelnika Vinko Grgić, posebno studiozno radimo, ulažući financijske i ine napore u izgradnju ulica, trgova i potrebne prateće infrastrukture. Počeli smo s parkom koji je u kratko vrijeme postao omiljena točka susreta i druženja, nastavili s Korzom, a u pripremi je i projekt uređenja središnjeg gradskog trga koji će, s novom, jedinstvenom gradskom vijećnicom, postati svojevrsna arhitektonska turistička atrakcija grada. Tu je i plan izgradnje takozvanog “zlatnog grada” za naše najstarije sugrađane i studentskog kampusa za mlade, projekti koji će u Novu Gradišku dovesti i nove obitelji, ali i oživjeti grad i koje namjeravamo realizirati kroz priču o potporama malim gradovima, kao i niz drugih, jednako kreativnih ideja o kojima još uvijek nećemo javno. Dakle-mladost, uz koju, neizostavno ide i entuzijazam i podizanje standarda življenja i boravka u gradu, ali i suvremene tehnologije, umrežavanje, postavljanje digitalnih displeja- sve ono u čemu smo već daleko odmakli gradeći i priču o pametnom gradu. Uz novi slogan i nedavno osmišljen logo-cvijet izdvojen iz narodne nošnje u bojama grada, pojavila se i potreba za novim brendom kreiranim uz stručnu pomoć i profesionalnu viziju grafičkog dizajnera Marija Mrnjeca. Riječ je o “pinu”, neizostavnom turističkom simbolu koji vas “vodi” do tražene destinacije i “pada” upravo tamo gdje trebate biti, pinu koji je, u našem slučaju, i jedna od latica cvijeta koji se, nadovezujući se istovremeno i na slogan “Nova Gradiška, novi doživljaj”, raspršuje u niz boja, sugerirajući tako i sve ono što vas čeka posjetite li naš grad. I baš poput cvijeta koji raste, širi se, rasti će i turistička priča o Novoj Gradiški-najusvremenijem, najljepšem, “pametnom” gradu, jer, “smo” mladi, imamo znanja, energije i nećemo odustajati.
Entuzijazam, predanost i upornost osjetili su se i tijekom Novogradiškog glazbenog ljeta, manifestacije čije je ovogodišnje, 24.izdanje, prema mišljenju najvećeg dijela publike, bilo i najbolje do sad. Kakva su vaša razmišljanja i kako “priču” zadržati na ovom nivou pa i otići korak dalje?
Sad kad su se dojmovi potpuno slegli mogu reći da smo jako zadovoljni. Prije svega, posjećenošću, ali i činjenicom kako te brojke, iz godine u godinu rastu. Raste i popunjenost svih naših kapaciteta, raste i turistička potrošnja, što dokazuje ekonomsku opravdanost ali je i pokazatelj uspješnosti manifestacije. Potvrdio je to i veliki broj sponzora koji su Novogradiško glazbeno ljeto prepoznali kao priču vrijednu ulaganja, što mi je posebno drago, jer iza svega stoji više od dva desetljeća ogromnog truda i rada koji se, čini se, isplatio. Priču smo, osim toga, posljednjih godina marketinški proširili, koristeći sve moguće kanale oglašavanja, poput recimo, billboarda u glavnom gradu, nastupa na nacionalnoj televiziji, gostovanja po lokalnim i drugim radijima, a dosta nas je popratila i Hrvatska turistička zajednica kroz udruženo oglašavanje. Sve to je rezultiralo s pet tematskih glazbenih večeri po kojima smo i dalje jedinstveni u Hrvatskoj, ali i s niz različitih popratnih sadržaja između kojih je svatko mogao pronaći nešto za sebe, dobro se zabaviti, dobro pojesti, popiti nešto fino, te ponijeti sa sobom pokoju sitnicu, suvenir i uspomenu. I mada je bilo jako puno posla i jako malo spavanja tih dana, onaj osjećaj, u nedjelju, kada je sve i službeno završilo, ne može se ni s čim usporediti. Osjetila je to i publika i izvođači i i novinari i gosti grada, svi prepuni riječi pohvale i čestitki, što je zapravo i ono zbog čega manifestaciju, s punim pravom, možem o smatrati uspješnom.
Da ste kvalitetno odradili posao, ali i da je manifestacija, organizacijski i sadržajno, otišla i korak više, potvrđuje činjenica kako ste već dan nakon ovogodišnjeg Novogradiškog glazbenog ljeta održali radni sastanak na temu slijedećeg, 25. po redu?
To je jedini način na koji je moguće kvalitetno organizirati manifestacije ove veličine i ono što čini razliku između uspješnog i manje uspješnog eventa, jer, i prije nego li završi jedno Glazbeno ljeto, mi već lagano počinjemo razmišljati o onom slijedećem, pitajući se, što napraviti kako bi zadržali postojeću razinu, pa i bili još bolji. Odgovor je, prije svega, u jakim izvođačima, što se potvrdilo i ove godine, a takve je, želimo li ih dovesti, potrebno “hvatati” puno prije ljeta, zbog čega su pripreme počele već u ponedjeljak, dan nakon manifestacije. Zbog toga, već sada planiramo i sredstva u gradskom proračunu, a vjerujem kako će do kraja godine biti potpisani i svi ugovori. Puno takvih, manjih i većih sitnica, priču čine ozbiljnom, a kako će iduće godine Novogradiško glazbeno ljeto proslaviti i 25. rođendan, svakako ćemo pokušati i nadmašiti sami sebe.
Iako je riječ o najvećoj i najdugovječnijoj manifestaciji, Novogradiško glazbeno ljeto nije jedino što grad, u turističkom smislu, ima i nudi gostima. S novim brendom, puno je i novih ideja, puno gotovih projekata, ali i onih u pripremi?
Upravo tako, iako bi sve to, moram reći, išlo puno teže bez podrške, razumijevanja i svakodnevne sjajne suradnje s gradonačelnikom i njegovim timom, ljudima koji shvaćaju kako su grad i turistička zajednica ( grada ) neodvojivi. Važno je, osim toga, reći i kako smo, posljednjih godina, konačno, o turizmu počeli razgovarati na pravi način, promišljajući gdje smo, što smo do sada napravili i kuda idemo, pronalazeći stalno nove modele i izvore financiranja, osluškujući sugrađane, njihove potrebe, želje, ideje. I koliko god bilo teško, puno je toga napravljeno. Sredstvima grada, pa i uz redovne godišnje natječaje HTZ-a na koje se javljamo i koji se, uglavnom, odnose na projekte turističke infarstrukture, poput recimo uređenja šetnice novogradiških zanimljivosti sa interpretacijskim pločama ili digitalnog displeya u parku, nabavljenog kroz isti sustav ove godine, što se pokazalo sjajnim, jer, postalo je to i ljetno kino koje su Novogradiščani prihvatili s oduševljenjem, stižući na filmske projekcije s dekicama, stolicama, madracima na napuhavanje, pretvarajući park u plažu. Tu je i nekolicina velikih projekata na kojima vrijedno radimo, prijavljenih na fond za razvoj turizma, poput projekta centra za posjetitelje “Vrata Slavonije”, čiji je prijavitelj Grad, uz našu stručnu i logističku pomoć. Riječ je o projektu obnove i revitalizacije starog zatvora, gdje je i naša ljetna pozornica, priči koja je oduševila i konzervatore, jer ionako jedinstvenom, povijesno-kulturnom prostoru koji se pokazao i kao neiscrpno vrelo dobrih ideja, daje novu dimenziju i dodanu vrijednost. Ono što za sada znamo je da smo s projektom prošli u drugi krug, odradili uspješnu prezentaciju u ministarstvu turizma i nakon sitnog dorađivanja koncepta, nadamo se pozitvnoj ocijeni. Bude li sve tako, po prostoru bi uskoro, zahvaljujući kreativnosti i novim tehnologijama, mogli hodati duhovi bivših stanara i pričati o svemu onome što pamte zidovi ovog mjesta. Bit će to zatvorena, zabavna turistička priča s digitalnim centrom u kom će gosti na jednom mjestu moći dobiti sve potrebne informacije, ne samo o Novoj Gradiški, nego i o cijeloj Slavoniji, saznati što vrijedi vidjeti i doživjeti, gdje dobro pojesti, a gdje spavati, zbog čega će projekt ,uz informativnu, imati i edukativnu funkciju, jer goste je potrebno upoznati sa svim onim što imamo i dati im do znanja kako, odluče li navratiti, ovdje mogu doživjeti nezaboravne avanture, uživati u hrani, piću, planinarenju, lovu, ribolovu, vožnji biciklom, živoj i prisutnoj tradiciji i kulturi i pri tom se i dobro odmoriti. Jer, iskreno, pred onim što imamo, i Toskana se može sakriti. U pripremi je i projekt “vidikovca” na Slavči, još jedne potencijalno zanimljive turističke priče za koju se uskoro otvara natječaj i s kojom bi, zasigurno, uz sve ono što već sada nudimo, zaokružili ponudu. Treba spomenuti i činjenicu kako se nalazimo na izuzetnom geoprometnom i strateškom mjestu s velikom koncentracijom turističkog prometa, na svega 180 kilometara od najudaljenije destinacije bilo gdje u regiji, kao i ostale susjedne općine koje sve ozbiljnije ulaze u turističku priču, poput Cernika koji ima puno planova za izletište Strmac, istinski dragulj koji treba približiti svima onima željnim odmora u netaknutoj prirodi.
Gastronomija, bogata kulturno tradicijska baština, kvalitetna vina, rukotvorine, sve prepoznatljivije manifestacije- samo su neki od aduta koje smo, do nedavno, uzimali zdravo za gotovo, a kojima bi se trebali predstaviti potencijalnim gostima. Počinjemo li, u tom smislu, prepoznavati mogućnosti kontinentalnog, ruralnog turizma i činjenicu kako sve ono čime smo okruženi može biti atraktivan turistički proizvod i surađujemo li na tom tragu, dovoljno kao regija?
Iako određena suradnja postoji kroz klaster slavonskih županija, vjerujem kako to nije dovoljno, jer sve se svodi tek na međusobne zajedničke nastupe po sajmovima gdje se, uglavnom svatko od nas predstavlja zasebno, samostalno, kroz vlastite promo materijale. Ne postoji zajednička strategija, zajednička brošura za što bi možda trebala biti zadužena Hrvatska turistička zajednica. Čini mi se kako smo još uvijek previše zatvoreni u vlastitim sredinama, svatko se bori za sebe, da ne kažem, vuče sebi, što dugoročno, sigurno nije dobro i što će možda promijeniti novi zakon koji je stupio na snagu. Mišljenja sam kako bi trebali više i konkretnije surađivati, prije svega na velikim, zajedničkim projektima, jer, bez obzira na naše međusobne različitosti, imamo i puno sličnosti i sve je to Slavonija. Naučimo li se na taj način promišljati, vjerujem kako bi se i puno kvalitetnije predstavili potencijalnim gostima, zbog čega u budućnosti namjeravamo raditi i posebne tematske prezentacije poput recimo vina Slavonije, tvrđava i dvoraca, gradskih povijesnih straža, pa slavonske kuhinje, rakije, kolača, programa living history, svega onoga što obilježava i Novu Gradišku i Vinkovce i Županju i Požegu, zadržavajući vlastite posebnosti ali i spominjujući razlike. Ipak, ono što je dobro i u čemu se, itekako, vidi promjena, povećan je broj dolazaka i noćenja, iako je smještaj još uvijek nešto na čemu treba poraditi. Uz razumijevanje i podršku čelnih ljudi grada, uhodan tim mladih i kreativnih savjetnika, volju i spremnost na rad, vjerujem kako ćemo uspjeti u svemu što planiramo ali i da će nas u tome pratiti i država i fondovi.
TEKST: Simonida Tarbuk FOTO: Dorian Pok