2021. IZ VIZURE TZ BRODSKO POSAVSKE ŽUPANIJE – Izvrsni rezultati i u izazovnoj godini
SLAVONSKI BROD – Iako profesionalno izazovna i nesklona putovanjima, pandemijska 2021. godina Turističkoj je zajednici Brodsko posavske županije donijela sjajne rezultate, novi logo koji spaja tradiciju i suvremenost, dovoljno vremena za kvalitetne planove i nove strategije, kao i potvrdu da je kontinent, itekako, destinacija koja ima što ponuditi. Uz nadaleko poznato toplo slavonsko gostoprimstvo, razlozi su to zbog kojih bi trebali navratiti, otkriti ljepotu i punim plućima “udahnuti, okusiti i doživjeti” Brodsko posavsku županiju.
Samozatajna duguljasta ljepotica smještena između južnih obronaka slavonskih gora i rijeke Save, suvremenom putniku najpoznatija kao područje uz najprometniju hrvatsku autocestu, onu koja spaja Srednju s jugoistočnom Europom, Brodsko posavska županija sve je atraktivnija cjelogodišnja turistička kontinentalna destinacija. Iako profesionalno izazovna i nesklona putovanjima, potvrdila je to i 2021. godina, donijevši županijskoj Turističkoj zajednici, uz, respektabilne brojke i dovoljno vremena za kvalitetne planove i nove strategije.
Da se turizam ne odvija samo na Jadranu govori i podatak od 82 posto ostvarenih noćenja iz najbolje pretpandemijske 2019., od početka godine do kraja mjeseca rujna, koji je, u odnosu na rekordnu godinu, također bolji, kao i podatak da se broj ostvarenih 37357 noćenja u istom razdoblju , povećao za čak 35 posto u odnosu na isto razdoblje lanjske 2020. Sjajan trend se nastavlja i dalje, što potvrđuje i nikad atraktivniji Advent u Brodsko posavskoj županiji koji, ovih dana, na više mjesta, s dobrodošlicom prima goste i putnike namjernike željne predblagdanske čarolije, jer dobru godinu valja ispratiti u pravom stilu. Veseli podatak kako je ove godine otvoreno 15 novih objekata s 124 ležaja, ali i činjenica da su od ukupnog broja turista 60 posto stranci, a 40 posto domaći gosti, oni koji traže odmor na drugačiji način.
Navedeni podaci, zaključuje direktorica TZ BPŽ, Ružica Vidaković, ukazuju samo na jedno ” gosti traže autohtono, originalno i turistički nepotrošeno uz boravak u prirodi, a upravo to nudimo u našoj županiji“. Uz iznimne brojke, čak tri dobitnika nacionalne godišnje nagrade “Simply the best“ za postignuća u turističkoj djelatnosti, nagrade za kreativnost, inovativnost, razvoj i unapređenje turističke ponude destinacije koju tradicionalno dodjeljuju Udruga hrvatskih putničkih agencija i turistički časopis Way to Croatia- Ranču Ramarin, dobitniku u kategoriji ugostiteljstvo, TZBPŽ, dobitniku u kategoriji promocija i propaganda, te Sonji Zadravec iz Stupničkih Dvora, dobitnici nagrade u kategoriji osoba, a potom i tri nagrade na Međunarodnom festivalu turističkog filma 28. Interstas, za najbolji promo film “Otkrij ljepotu”, 2021. u Turističkoj zajednici Brodsko posavske županije najviše će pamtiti i po novo predstavljenom logu temeljenom na Strateško marketinškom planu razvoja turizma Slavonije do 2025., decentnom i modernom u isto vrijeme koji prostor županije opisuje kao susret svjetova i kulture.
Temelj novog modernog vizualnog identiteta županijske turističke zajednice čine tradicijska arhitektura, slavonski vez, vrhunska gastronomija, rijeka Sava i graničarska povijest brodsko-posavskog kraja. Tamno plave boje koja asocira na rijeku Savu, izveden u rotiranom obliku početnog slova županije, sa stiliziranim elementima koji predstavljaju prozore štaglja, iste one koji i danas krase gotovo svako dvorište u ovom dijelu Hrvatske, ribicama kao simbolom netaknute prirode, novi logo odražava novi doživljaj tradicijskih vrijednosti kraja i komunicira povijesnu činjenicu da su ovdašnji stanovnici bili i čuvari granice.
Nekada čuvari granica, danas čuvari prirode, baštine i okusa, što, jezikom simbola, predstavlja i komparativne prednosti Brodsko posavske županije- autohtono, lokalno, održivo i autentično, te čini i čvrst temelj brenda. Uz mnogobrojne goste i putnike namjernike, u bogatstvo i komparativne prednosti destinacije, uvjerili su se, tijekom godine i predstavnici domaćih agencija, na studijskom putovanju Brodsko posavskom županijom. Podalje od strke i vreve asfalta, puna skrivenih kutaka, s prekrasnom prirodom, bogatom poviješću i bogatom trpezom, domaćinima kojima je gostoljubivost gotovo krsno ime, Brodsko posavska županija je, unatoč i usprkos pandemiji, i tijekom 2021.godine u kalendar događanja upisala i brojne tradicionalne manifestacije, jer i one su jedan od razloga sve brojnijih posjeta gostiju.
Brodsko kolo, folklorno-tradicijska priča s polustoljetnim stažom, uz Vinkovačke jeseni i Đakovačke vezove, jedno od glavnih kulturnih događanja Slavonije, Stupnička berba grožđa, Državna smotra svirača na tamburi samici, što je umijeće upisano na listu nematerijalne kulturne baštine Hrvatske pri Ministarstvu kulture i medija, Stupnička berba grožđa, Ribarske večeri u Davoru, CMC festival u Slavonskom Brodu, Novogradiško glazbeno ljeto, moto susreti na Strmcu, ali i oni na brodskom Poloju, Srednjovjekovni grad Cernik -tek je dio tradicionalnih događanja koji svake godine u Brodsko posavsku županiju privuku posjetitelje željne ugodnog provoda, vrhunske gastronomije, fine kapljice i dobre energije, jer, da bi na pravi način upoznali Brodsko posavsku županiju i otkrili svu njenu ljepotu, treba je punim plućima ” udahnuti, okusiti i doživjeti”.
Slijedeći pozitivne trendove, nastavljajući dobro utabanim stazama, jer pravu godinu valja i zaključiti na pravi način, Turistička zajednica Brodsko posavske županije, ovih dana goste i putnike namjernike, s toplom dobrodošlicom, očekuje i na nikad atraktivnijem Adventu, poručujući kako će u blagdanskoj čaoliji brodske Posavine uživati svi- od ljubitelja klasičnog adventiranja i obožavatelja magičnog svijeta bajki, do okorjelih rokera i profinjenih gurmana, stoga, svakako navratite. Brodsko posavska županija čeka vas s dobrodošlicom i otvorena srca.
TEKST: Simonida Tarbuk FOTO: TZ BPŽ