ŽELJEZNIČKA (NE)POVEZANOST – Nacrt novog voznog reda za željeznički promet 2021/2022
POŽEGA – HŽ Infrastruktura objavila je Nacrt novog voznog reda za željeznički promet za 2021/2022. pri čemu se prijedlozi i primjedbe mogu dostaviti najkasnije do 15. kolovoza. O predloženim promjenama za koje smatra kako će pogoršati željezničku povezanost Zagreba s Požegom pisao nam je mr.sc. Bojan Kovačić.
Bojan Kovačić profesor je matematike na Tehničkom veleučilištu, završio je Prirodoslovno matematički fakultet, a magistrirao na Fakultetu prometnih znanosti, smjeru željeznički promet na temu optimizacije u prometnim sustavima. Uvjeren je kako određene predložene promjene u Nacrtu novog voznog reda za željeznički promet pogoršavaju povezanost Zagreba s Požegom.
Donosimo njegove primjedbe:
Temeljem objavljenoga Nacrta novog voznog reda za željeznički promet za 2021/2022 vozna brzina vlaka na relaciji Nova Kapela-Batrina – Blacko-Jakšić od 12. 12. 2021. smanjuje se na 40 km/h (trenutne brzine: Nova Kapela-Batrina – Pleternica 50 km/h, Pleternica – Požega 60 km/h), pa će posljedično vozno vrijeme na relaciji Požega – Nova Kapela-Batrina biti produljeno sa sadašnje 42 minute na 54 minute.
Dodatno, navedenim nacrtom:
– ukida se jedina jutarnja/prijepodnevna veza iz Zagreba za Požegu, i to tako da vlak br. 6607 iz Nove Kapele – Batrine za Požegu odlazi iz Nove Kapele – Batrine u 8.54 sati, tj. točno 6 minuta (!) prije dolaska brzoga vlaka br. 741 iz Zagreba i Nove Gradiške u Novu Kapelu- Batrinu;
vlak br. 6614 iz Požege za Novu Kapelu-Batrinu dolazi u Novu Kapelu – Batrinu u 20.28 sati gubeći sadašnju vezu za Novu Gradišku i Novsku, odnosno Slavonski Brod i Vinkovce (pa taj vlak ni za koji od navedenih smjerova nema nikakvu vezu!);
– vlak br. 6619 polazi iz Nove Kapele-Batrine za Požegu u 21.35 sati, čime putnici iz smjera Zagreba i Nove Gradiške moraju čekati 82 minute u Novoj Kapeli – Batrini na polazak za Požegu (efektivno provedivo i puno bolje rješenje je da taj vlak kreće približno sat vremena ranije koristeći garnituru vlaka br. 6614, ali iz nepoznatih razloga to rješenje nije predviđeno spomenutim nacrtom).
“Osobno imam dojam da značajnim smanjenjem vozne brzine i nacrtom voznoga reda HŽ želi negativno utjecati na rentabilnost željezničkoga prometa na području Požege, pa posljedično i na obustavu te vrste prometa. Ostaje pitanje kako se takav plan uklapa u projekt “Slavonija, Baranja i Srijem” Vlade Republike Hrvatske kojim se, između ostalog, osiguravaju i značajna sredstva za sektor prometa, odnosno bolju prometnu povezanost Slavonije,” ističe Kovačević.
Iz HŽ Infrastrukture pozivaju na dostavu primjedbi i prijedloga najkasnije do 15. kolovoza 2021. “Možda posljedične reakcije čitatelja/putnika potaknu odgovorne u HŽ na (očito nužan) što skoriji remont pruge na relaciji Nova Kapela-Batrina – Blacko-Jakšić (ili barem dijelu te relacije), te na korekcije nacrta voznoga reda tako da nacrtom planirane željezničke veze Požege sa Zagrebom u novom voznom redu ne budu lošije od sadašnjih,” zaključuje Kovačić
TEKST: S. P. FOTO: S. Pok