UPOZORENJE POLICIJE: Ceste nisu piste – neka ostanu sigurne

Datum objave: 17. 4. 2020. | Kategorija: Crna kronika

POŽEGA – Dolaskom povoljnih vremenskih prilika pojavljuje se sve veći broj dvokotača na cestama, čime raste i rizik od prometnih nesreća, upozoravaju iz policije.

Unatoč trenutnoj situaciji u svezi epidemije virusom „COVID-19“ na prometnicama je uočen pojačani promet motocikala i mopeda. Povodom nadolazećih povoljnih vremenskih uvjeta, policija podsjeća moopediste i motocikliste da se: kreću propisanim brzinama, odnosno da brzinu prilagode uvjetima na kolniku, upravljaju s položenim vozačkim ispitom i potrebnom položenom kategorijom, da upravljaju motociklima i mopedima koja su registrirani, odnosno  koja imaju važeću prometnu dozvolu i koji su tehnički ispravni bez ikakvih preinaka te da tijekom vožnje motociklima i mopedima obavezno koriste zaštitnu kacigu, pri čemu mislimo na vozače i putnike, kao i svu drugu opremu koja nije propisana, ali je korisna posebice ukoliko bi sudjelovali u prometnim nesrećama. Zaštitna oprema ublažava moguće ozljede, odnosno njihove posljedice. Tu u prvom redu mislimo na motociklističke jakne, hlače, kombinezone, rukavice, čizme, štitnike i drugo.

Posebno se naglašava obaveza i odgovornost roditelja mladih osoba koje koriste motocikle i mopede. U zaštiti mladih motorista i motociklista, prije same kupnje mopeda i motocikla poduzmite sve potrebne predradnje (polaganje vozačkog ispita, obavljanje tehničkog pregleda i registracije vozila, provjera tehničke ispravnosti vozila, kupnja zaštitne kacige i druge potrebne zaštitne opreme), kako bi oni bili što zaštićeniji i osposobljeniji za sigurno sudjelovanje u prometu. Ujedno sve što vrijedni za vozača, vrijedi i za putnika na motociklima i mopedima.

Čineći ove greške…..riskirate. Tko bi to želio?
– neprilagođena i nedopuštena brzina,
– nenošenje propisane i homologirane zaštitne kacige na glavi ili ih često koriste na nepropisan način,
– kretanje površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
– precjenjivanje vozačke sposobnosti i u isto vrijeme podcjenjivanje opasnosti u prometu,
– pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika koji je namijenjen za kretanje vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
– vožnja s neupaljenim svjetlima na vozilima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako „manju siluetu samog vozila i vozača“ u odnosu na druga vozila, još manje uočljiviji u prometu za druge
– upravljanje neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima te često izvođenje preinaka na vozilima,
– upravljanje prije stjecanja prava, odnosno bez položene određene kategorije,
– uklanjanje blokade na mopedima.

Vozači automobila, u odnosu na vozače motocikala i mopeda pripazite da im ne oduzmete prednost prolaska jer precjenjujete svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjujete opasnosti u prometu. Prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, obratite pozornost na ovu kategoriju vozača, tako da vam se ne nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala. Vodite računa da su motocikli (a sve više i mopeda) vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti relativno jako velika ubrzanja – savjetuju iz policije.

Savjeti i preporuke za vozače dvokotača:
– prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
– uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
– zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, odjenite svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
– provjeriti tlak u gumama,
– upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
– ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
– poštivati dopuštena ograničenja brzine,
– prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
– prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
– izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
– prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
– ne voziti slalom između vozila,
– kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla, a posebice ne organizirati utrke na prometnicama,
– predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
– voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
– voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
– poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.

IZVOR: PU požeško-slavonska

Slavonski © - 2014 - 2020 sva prava pridržana
hosting : Plus hosting web : exdizajn