OŠ JULIJA KEMPFA POŽEGA – Prigodna radionica uz Svjetski dan svjesnosti o autizmu

Datum objave: 01. 4. 2021. | Kategorija: Društvo

POŽEGA – Veliko bogatstvo koje učenici požeške OŠ Julija Kempfa dobiju tijekom svog osnovnoškolskog obrazovanja upravo je upoznavanje s različitostima. Prigodnom radionicom 3.b razred i učiteljica Ivana Jukić Matijević obilježili su Svjetski dan svjesnosti o autizmu koji se obilježava 2. travnja.

“U svakodnevnim susretima i druženjima  s učenicima iz  posebnih razrednih odjela i odgojno-obrazovnih skupina od malena učimo učenike da nismo svi jednaki, ali smo jednako vrijedni. Autizam je jedna od tih različitosti i odlučili smo obilježiti Svjetski dan svjesnosti o autizmu kao podršku autističnim učenicima naše škole,” naglasila je ravnateljica škole Kornelija Sabljak.

Kada pričamo o autizmu pričamo o širokom rasponu poremećaja u razvoju i samim time svaka je dijagnoza drugačija i svaka autistična osoba ima različite simptome i potrebe. Simptomi koji su najčešće vezani uz spektar autizma su: otežana komunikacija, poteškoće u socijalnim vještinama, suženi interesi te sklonosti repetitivnom ili ritualnom ponašanju.

“Prigodna radionica započela je tako Mindfulness vježbom „Zvukovi oko mene“, kojom smo pobudili svjesnost prekrasnih zvukova koji nas okružuju, a koje često ni ne čujemo jer nam je prirodno da su prisutni. Nakon toga smo razgovarali o zvukovima koje smo čuli i emocijama koje su ti zvukovi izazvali u učenicima. Sljedeći korak je bila vježba „To sam ja i prihvati me baš takvog kakav jesam”.Svaki je učenik trebao napisati po čemu je poseban i drugačijih od ostalih učenika u razredu, čega se boji, što ga uzrujava, koju vještinu posjeduje, u čemu je posebno dobar u školi, a čime nije zadovoljan (u čemu bi mogao biti bolji), kako doživljava svijet oko sebe i na kraju svoj način smirivanja kada je uzrujan, tužan ili ljut. Učenici su veoma iskreno pristupili vježbi i prikazali nam dio svoje osobnosti. Nakon što je pročitao svoje odgovore svaki je učenik izgovorio TO SAM JA I PRIHVATI ME BAŠ TAKVOG KAKAV JESAM. Ova  vježba nam je pokazala da iako smo slični, svi smo posebni, drugačiji, ali  jednako vrijedni,” pojasnila je učiteljica Ivana Jukić Matijević .

Mališani su pogledali i prigodni crtani film Amazing things happen te razgovarali o slikovnici Moj brat je autist, Jennifer Moore-Mallinos. “Posebnost ovakvih radionica s učenicima krije se u tome da malim, sitnim koracima kod učenika pobuđujemo razumijevanje, toleranciju i prihvaćanje različitosti, što će ih kroz život zasigurno učiniti boljim i kvalitetnijim osobama,” dodala je učiteljica. Radionicu su zaključili ispisujući poruke podrške na plavim papirićima (plava boja predstavlja dječake oboljele od autizma jer su istraživanja pokazala da je autizam pet puta češći među dječacima nego djevojčicama) autističnim prijateljima iz škole.

Bilo je prekrasnih poruka podrške… „Dragi prijatelju, možda se ne razumijemo, ali mogu biti uz tebe kada god treba“, „ Jednaki smo, i ja se nekada bojim, ali uvijek mi netko pomogne, a ja mogu tebi“, „ Mi smo djeca i nismo isti, i to je baš lijepo“, „Ne znam kako ti mogu pomoći, ali ću se stvarno potruditi…“ Također, skupina učenika iz 1.a i psihologinja pripravnica Marija Ivanović odradili su psihološku radionicu na temu prihvaćanja i uvažavanja autistične djece.

TEKST: S. P./ K. S.         FOTO: OŠ J. Kempfa

Slavonski © - 2014 - 2020 sva prava pridržana
hosting : Plus hosting web : exdizajn