NOVOGRADIŠKA UČITELJICA U “ŠKOLI NA TREĆEM”- Đurđa Trupinić: Najvažniji je kontinuitet u radu i odgovornost
NOVA GRADIŠKA – Jedna od učiteljica koja, zahvaljujući jedinstvenom zajedničkom projektu Hrvatske radio televizije i Ministarstva znanosti i obrazovanja, “Škola na trećem”, putem televizijskih ekrana svakodnevno ulazi u domove osnovnoškolaca je i Đurđa Trupinić, učiteljica u OŠ “Mato Lovrak” Nova Gradiška, dobitnica Nagrade Ministarstva znanosti i obrazovanja za najuspješnije odgojno-obrazovne djelatnike 2019.godine. “Najvažnije je da djeca imaju kontinuitet u radu i odgovornost i da vide kako im pokušavamo pomoći u situaciji koja nas je sve zaokupila,” ističe Đurđa.
Hrvatska radio televizija u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja od ponedjeljka, 16. ožujka, sudjeluje u provedbi nastave na daljinu. “Škola na trećem” počinje svakog radnog dana u 8 sati na Trećem programu HRT-a, a u njoj se, u virtualnoj učionici, izvodi nastava za učenike nižih razreda. Iako je riječ o, za hrvatske uvjete, popriličnoj novosti, nastava izvan škole po svemu podsjeća na onu koja se, prije pojave epidemije koronavirusa, odvijala u učionici- kurikuli svih predmeta su pravi, prate nastavni proces a nastavu izvode učiteljice s dugogodišnjim stažem. Jedna od njih koje, posljednjih tjedan dana, svakodnevno putem televizijskih ekrana ulaze u domove prvašića i učenika drugih razreda je i Đurđa Trupinić, učiteljica u Osnovnoj školi “Mato Lovrak” Nova Gradiška, entuzijastica i stručnjakinja uključena u projekt cjelovite kurikularne reforme još od 2015.godine, članica tima razredne nastave i mentorskog tima “Škole za život”, autorica digitalnog Metodičkog priručnika za 1.razred osnovne škole, educirana trenerica učitelja na županijskoj i državnoj razini i mentorica u virtualnoj učionici.
Uz resorno ministarstvo koje je 2019. godine prepoznalo stručnost Đurđe Trupinić dodijelivši joj nagradu za najuspješnije odgojno-obrazovne djelatnike u Hrvatsku, o njenom entuzijazmu, kreativnosti i visokoj motiviranosti u poslu, ovih dana pišu brojni nacionalni mediji, baš kao i o nastavi u virtualnoj, televizijskoj učionici, koja je, za sustav nacioanlnog osnovnoškolskog obrazovanja, svojevrsni iskorak. Hrvatska radiotelevizija svaki dan postavlja urednicu koja koordinira četiri učiteljice razredne nastave, od kojih je svaka zadužena za jedan razred.
Iza njih, pred kamerama je još do sedam učiteljica u razrednim timovima koje se zajedno dogovaraju o svemu i stvaraju dnevne scenarije na temelju kojih se u program umeću emisije iz arhive Obrazovnog i dječjeg programa HRT-a. Iako je početni plan bio da program ide uživo, zbog složenosti posla od toga se odustalo, pa “TV učiteljice” nastavu snimaju za dva dana unaprijed. “Sve scenarije koje sad radimo, radimo i u pravoj učionici, jer, koliko god bilo neuobičajeno, ovo nije ništa drugo nego učionica u kojoj nam je cilj cjelovito, integrirano poučavati. Upravo takav je i koncept Škole za život.
Kako se pripremam za učionicu, tako se pripremam i za Školu na Trećem”, rekla je za “Jutarnji list” učiteljica Đurđa Trupinić, kojoj je u početku snimanja jedno od glavnih pitanja bilo koliko djeci ostaviti vremena za određeni zadatak. “Zadamo li im da upišu nekakvu riječ, moramo im ostaviti i dovoljno vremena da to uspiju, zbog čega je prvog školskog dana, u ponedjeljak, bilo suza do koljena, jer neki nisu stigli. S druge strane, ima i onih kojima je to lako. U svakom slučaju, dobro nam je i korisno čuti informacije od roditelja kako bi mogli intervenirati, a djeci kažemo: Ako niste uspjeli, imat ćete vremena i poslijepodne, važno je da vaši roditelji znaju gdje mogu pronaći snimke. Najvažnije je da djeca imaju kontinuitet u radu i odgovornost i da vide kako im pokušavamo pomoći u situaciji koja nas je sve zaokupila. Cilj nam je da djeca mogu pronaći sve potrebne informacije, te da vide kako nam je stalo da, unatoč nemogućnosti održavanja klasične nastave i odlaska u školu, oni imaju obveze, aktivnosti i odgovornost.”, kaže učiteljica Škole na trećem, Đurđa Trupinić, koja je učionicu u novogradiškoj Osnovnoj školi “Mato Lovrak” na neko vrijeme zamijenila onom virtualnom. Uz podršku obitelji i razreda i ljubav prema poslu koji smatra pozivom ništa nije teško. Osim toga, riječ je o jedinstvenom iskustvu koje će ova višestruko nagrađivana učiteljica, zasigurno iskoristiti za neku od brojnih ideja čiji je cilj promicanje odgoja i obrazovanja, poticanje kreativnosti i stvaralaštva osnovnoškolaca, kao i cjeloživotnog učenja i obrazovanja i djece i odraslih.
TEKST: S. Tarbuk FOTO: OŠ M.Lovrak