GIMNAZIJA NOVA GRADIŠKA – S još četiri nacionalne srednje škole u Pilot projektu “U školi otvorene kohezije”

Datum objave: 28. 1. 2020. | Kategorija: Društvo

NOVA GRADIŠKA – S još četiri hrvatske srednje škole- X.gimnazijom Ivan Supek iz Zagreba, Srednjom školom Obrovac, Gimnazijom Franje Petrića Zadar, te Gimanzijom iz Gospića, novogradiška će Gimnazija sudjelovati u Pilot projektu “U školi otvorene kohezije-At School on Open Cohesion ASOC”, čiji je cilj promicanje građanskog praćenja nad javnim financijama kroz korištenje javno dostupnih podataka te informacijskih i komunikacijskih tehnologija u kontekstu kohezijske politike EU.

Najizvrsnija gradska srednja škola, čuvarica kulturnog i nacionalnog identiteta i duša mjesta posljednjih 100 godina- Gimnazija Nova Gradiška, još je jednom potvrdila svoju kompetentnost i dokazala kako se, s punim pravom, može svrstati bok uz bok s najboljima. Nakon što se 2018. upisala na listu 26 odabranih srednjih škola za provedbu eksperimentalne kurikularne reforme, ovih je dana, zajedno s još četiri hrvatske srednje škole- X.gimnazijom Ivan Supek iz Zagreba, Srednjom školom Obrovac, Gimnazijom Franje Petrića Zadar, te Gimanzijom iz Gospića, izabrana za sudjelovanje u Pilot projektu “U školi otvorene kohezije-At School on Open Cohesion ASOC”. Riječ je o jedinstvenoj “priči” koja se od 2013. provodi u Italiji, a ove je godine, na prijedlog Europske komisije, proširena na Hrvatsku, Bugarsku, Grčku, Španjolsku i Portugal, projektu koji koordinira i provodi Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Europske unije u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja. Priznat kao uključivanje građana u političke procese, program je to koji posebno promiče sudjelovanje učenika s ciljem podizanja njihove svijesti o kohezijskoj politici temeljenoj na ravnomjernom razvoju svih europskih regija i projektima koje provodi.

Projekt „U školi otvorene kohezije“ u Gimnaziji će se provoditi s učenicima 3.i 4.razreda izborne nastave iz poduzetništva pod stručnim vodstvom profesorice Sanje Šimić. Zamjenica voditeljice projekta je knjižničarka Sandra Hruban Bartolović, a čitavu je “priču” potaknula ravnateljica, profesorica Ljiljana Ptačnik, glavna i odgovorna savjetnica za provođenje projekata u školi.Nakon što odaberu jedan od lokalnih projekata, od gimnazijalaca se očekuje da naprave “projekt o projektu”, analiziraju ga od idejnih početaka pa sve do izvedbenog finala, stavljajući naglasak, stavljajući naglasak na način korištenja javnog novca iz fondova EU i njegovog praćenja od strane građana.

Kao primjer dobre prakse, sudionici ovog jedinstvenog projekta izabrali su projekt Tehnološkog inkubatora vrijedan 30 milijuna kuna, prvog takve vrste na području Brodsko posavske županije, koji bi, u prostoru Industrijskog parka Nova Gradiška, trebao biti završen do travnja ove godine. Prateći realizaciju projekta na području lokalne zajednice učenici će saznati kako se projekt sufinancira sredstvima fondova Europske unije, bavit će se planiranjem i prikupljanjem javno dostupnih podataka koristeći se informacijskim i komunikacijskim tehnologijama, postavljati ciljeve, analizirati saznanja, istraživati administrativnu povijest projekta, aktivno se informirati provodeći intervjue i posjećujući teren, odabrati i surađivati s partnerima i regionalnim koordinatorima koji imaju ulogu pružanja stručne podrške, izvještavati o tijeku projekta putem društvenih mreža, te na samom kraju, predstaviti saznanja, postignuća i zaključke o projektu. Po završetku projektne kohezijske priče, najuspješnija će grupa za nagradu, tijekom trajanja EU Regions Week 2020., u organizaciji Europske komisije, dobiti priliku posjetiti Bruxelles. Nakon sudjelovanja na uvodnoj konferenciji projekta, novu, hvalevrijednu “europsku priču” Gimnazije Nova Gradiška sudionici projekta predstavili su i sugrađanima.

TEKST: S. Tarbuk      FOTO: Gimnazija NG

Slavonski ©   2013 - 2024 sva prava pridržana
hosting: Plus hosting web: exdizajn