BRODSKO-POSAVSKA ŽUPANIJA – Potpisan Ugovor za I fazu dionice Okučani – granica BiH koja uključuje izgradnju mosta preko rijeke Save kod Stare Gradiške

Datum objave: 23. 7. 2019. | Kategorija: Društvo

SLAVONSKI BROD – U sjedištu Hrvatskih cesta ovih je dana potpisan gotovo 20 milijuna eura vrijedan Ugovor za izgradnju mosta preko rijeke Save kod Stare Gradiške, kao I faze izgradnje dionice Okučani-granica BIH. Riječ je o zajedničkom projektu dviju država, kapitalnoj prometnoj priči koja će ovaj dio Hrvatske značajno približiti Europi.

Nakon što su prije nekoliko godina u okviru projekta Obnova i rekonstrukcija željezničke pruge dionica Okučani-Novska na bivšem X paneuropskom prometnom koridoru, Okučani dobili i jedan od najsuvremenijih kolodvora u Hrvatskoj, uz podizanje standarda prometne infrastrukture i približavanje ostatku Europe, značajne benefite Zapadnoj Slavoniji mogao bi donijeti i novi most na granici preko Save, kod Gradiške, za čiju je izgradnju, ovih dana u sjedištu Hrvatskih cesta, potpisan ugovor. Izgradnja mosta predstavlja i I fazu izgradnje dionice Okučani-granica BIH, priče koja bi, dugoročno, mogla značajno popraviti sliku lokalnog gospodarstva, prije svega Općine Stara Gradiška.

Ugovor vrijedan 23, 5 milijuna eura s PDV-om, čije troškove ravnomjerno plaćaju hrvatska i bosanskohercegovačka strana, uz prisustvo ministra mora, prometa i infrastrukture, Olega Butkovića, potpisali su predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, Josip Škorić i zamjenik ministra komunikacija i prometa BiH, Saša Dalipagić- kao naručitelji radova, zajedno s predstavnikom izvođača, Zajednicom gospodarskih subjekata: Integral Inženjering a.d., Đuro Đaković Montaža d.o.o. i Zagreb-Montaža d.o.o. Realizacija zajedničkog projekta dviju država u prvoj fazi podrazumijeva izgradnju mosta preko rijeke Save koji je dio planirane brze ceste od granice Republike Mađarske preko Virovitice i Okučana do granice sa BiH-a.

Dionica se, od granice s Bosnom i Hercegovinom, nastavlja spojem na autocestu Gradiška – Banja Luka i tako spaja takozvani koridor E661, koji osim zajedničkog ima i europski značaj obzirom da predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora, protežući se od Balatona u Mađarskoj sve do Splita. Natječaj za gradnju mosta mogao biti raspisan u rujnu ove godine, a radovi završeni u roku od tri godine od uvođenja izvođača u posao. Most će biti dugačak 462 metra, širok 22,6 metara i imat će četiri prometne trake.

O kakvom se prometnom infrastrukturnom objektu radi najbolje govore procjene po kojima će za desetak godina preko novog mosta dnevno prelaziti čak 28 tisuća vozila. Uz most kod Gradiške, do kraja godine u promet će biti pušten i most Svilaj, što će značajno poboljšati prometnu povezanost Hrvatske i BIH, ali i predstavljati izravnu vezu s ostatkom Europske unije. Projekt dionice Okučani – granica BiH, dužine oko 9,5 kilometara, osim mosta obuhvaća i gradnju četvero-tračne ceste od postojećeg cestarinskog prolaza Okučani na autocesti A3 Bregana – Zagreb – Lipovac do mosta preko Save, uključujući i most preko Struga, gradnju novoga graničnog prijelaza te novog čvorišta Novi Varoš sa spojnom cestom.

U proračunu HC-a za ovu godinu za dionicu je predviđeno 2,14 milijuna kuna, 700 tisuća za zemljište i 1,44 milijuna kuna za projektiranje. Procjenjuje se da će gradnja dionice Okučani – Stara Gradiška stajati oko 40 milijuna eura. Osim značajnog podizanja standarda prometne infrastrukture Hrvatske i Zapadne Slavonije, kapitalni projekt koji će rezultirati novim graničnim mostom na rijeci Savi i suvremenom prometnicom, dugoročno bi benefite trebao donijeti i Općini Stara Gradiška, čija bi buduća gospodarska zona, uglavnom s uslužnim djelatnostima vezanim uz tranzit, prema planu trebala niknuti kod raskrižja sa autocestom. Osim toga, novi bi granični prijelaz, vjeruju, trebao otvoriti i mogućnost zapošljavanja, a upravo je to ono što ovoj Općini i najviše treba.

TEKST: S. Tarbuk   FOTO: mmpi.gov.hr

Slavonski © - 2014 - 2020 sva prava pridržana
hosting : Plus hosting web : exdizajn