TURISTIČKI FILM O NOVOJ GRADIŠKI – Alen Kocić Koc: Slavonija kao inspiracija i omiljena filmska tema | Slavonski.hr


TURISTIČKI FILM O NOVOJ GRADIŠKI – Alen Kocić Koc: Slavonija kao inspiracija i omiljena filmska tema

Datum objave: 24. 12. 2017. | Kategorija: Razgovori

KOC 1

NOVA GRADIŠKA – Novogradiško glazbeno ljeto, prvi Craft u srcu Slavonije, a sada i tradicionalni Advent u našem gradu, uz jednako dobro prihvaćene, premijerne kulturno-gastro „priče“ na temu graha i čorbanca, dokaz su kako Nova Gradiška ozbiljno promišlja o turizmu. Da to prepoznaju i potencijalni turisti pobrinuo se Alen Kocić Koc, autor trominutnog promo filma, nagrađivani umjetnik i kreativac, lokalpatriot i entuzijast, čovjek čije ideje o načinu predstavljanja Slavonije traži i Hrvatska turistička zajednica.

Znajući kako suvremeni putnici traže turizam doživljaja ali i da su, u nedostatku povijesnog naslijeđa prostora, manifestacije glavni razlog putovanja, ozbiljno promišljajući o razvoju turizma, prepoznavajući vlastite prednosti i nedostatke, u Novoj Gradiški se posljednjih godinu dana, ozbiljno pristupa i organizaciji događaja. Jer, podizanjem ljestvice, a onda i broja sadržaja, događaji i manifestacije, baš kao i grad-organizator, najprije postaju prepoznatljivi, a onda i „mamac“ za potencijalne goste. I dok je do nekih moguće doći usmenom predajom, najveći dio njih traži sliku. Zahtijeva to, osim toga, i događaj. Jer, zapisanog slikom, a onda i upakiranog u atraktivan film, lako ga je poslati u svijet. Komprimiran, pa arhiviran, postaje sjećanje grada, a dužnost je i nagon umjetnika zabilježiti ga. Osim toga, čemu dizati ljestvicu postojećih manifestacija i nastojati ih učiniti brendom, ako ne planiramo, na jednako kvalitetan način, iste te manifestacije najprije zabilježiti, a onda ih i predstaviti svima koje bi mogle zanimati. Čvrsto u to vjeruje Alen Kocić Koc, novogradiški kreativac i idealist, fotograf i filmaš, neumorni umjetnik i hodočasnik, entuzijast i lokalpatriot, autor prvog pravog trominutnog promo filma o Novoj Gradiški, koji će uskoro na you tube kanal, a onda i do potencijalnih turista.

Kako je došlo do priče o prvom novogradiškom turističko promotivnom filmu i tko sve iza nje stoji?
Ideja je to koja postoji već nekoliko godina ,uz ideju za stvaranjem jedinstvenog prepoznatljivog suvenira grada i potrebu za njegovim kvalitetnim medijskim predstavljanjem. Kako se u posljednje vrijeme sve više i na konkretniji način razmišlja i o razvoju turizma, neke su se stvari poklopile, iz Turističke zajednice su htjeli da ja to radim i početkom godine, uz Pokladne dane u Novoj Gradiški smo startali. Uz njihovu i logističku i financijsku podršku Grada, autor filma, snimatelj, montažer i sve ostalo što još uz to ide-sam ja.

k2

Koja je osnovna ideja filmske priče o Novoj Gradiški i kako je proteklo snimanje?
Trominutni turistički promotivni filmovi imaju zadanu strogu formu. Prije svega, trajanje, minutažu. Kako je riječ o filmu čiji je cilj potencijalnom gostu predstaviti manifestacije grada, snimali smo, tijekom cijele godine, one najvažnije, kreativno se nadovezujući na kampanju Hrvatske turističke zajednice, Croatia full of life, predstavljajući i ostale novogradiške i slavonske turističke adute-gastronomiju,fina vina, živu tradiciju i dobar osjećaj.

Upravo su Slavonija i svi njeni brojni poznati i nepoznati potencijalni turistički biseri ,čini se, tvoja glavna umjetnička inspiracija i omiljeni „modeli“ ispred foto objektiva
Mislim kako je dužnost fotografa, filmaša, snimatelja, kreativca koji svijet vidi kroz slike, te slike i zabilježiti. To je, osim toga, i nagon i potreba, kao što pisac mora pisati.S druge strane, živimo okruženi tolikim jedinstvenim ljepotama, s još uvijek prisutnom tradicijom, istinskim, a uglavnom, zabravljenim vrijednostima, koje trebamo predstaviti i drugima.I mada, kada to tako sada kažem, sve zvuči umjetnički ispravno, tradiciju i ono po čemu je Slavonija posebna, skužio sam, na skroz banalan način, slučajno, snimajući godinama, po selima i gradovima, svatove.

Na sreću, jer, uz estetsko oko i umjetnički senzibilitet, sada Slavoniju vidiš i na skroz turističko-promotivni način. Tema je to i svih tvojih, uglavnom nagrađenih filmova . Koji radovi i koji filmovi stoje u dosadašnjem Kocovom „portfoliu“?
Umjetnički debi se dogodio 2013.,s filmom „Duša zlatne zemlje“ koji je proglašen najboljim hrvatskim turističkim filmom, u Portugalu na festivalu, u konkurenciji od 715 filmova, osvojio je drugo mjesto, ali i diljem svijeta na sjajan način predstavio Slavoniju. Dvije godine kasnije, 2015. uslijedio je „Ples slavonske vile“, malo drugačija priča, s okusom mistike i mitologije, prikazana na Međunarodnom festivalu turističkog filma u Rigi, a onda, meni iznimno drag film „Mara i Kaja“, dokumentarna priča o životu dviju starica, sestara iz posavskog sela Dolina na Savi, koji je obišao svijet i osvojio nekoliko nagrada . Zahvaljujući obrađenim temama, nagradama, ali i interesu na festivalima, te, prije svega, neiscrpnoj umjetničkoj inspiraciji na sve strane, Slavoniju i sve ono tradicionalno po čemu je jedinstvena, odjednom sam počeo gledati na drugačiji način, očima potencijalnog turista, što me, možda, čini i uspješnijim autorom. Nastao je tako, u suradnji s KUD-om „Radinje“iz Siča, i film o tradicijskim svatovima, ali i spot za Kićin hit „Otišo je s mirisima jutra“.

k3

Jedna priča, ona kojom si se bavio u prvom dijelu godine, ipak nije turistička, iako, opet, itekako ima veze s promocijom Nove Gradiške i Slavonije, priča u kojoj si se, osim kao službeni snimatelj i fotograf, morao dokazati i kao čovjek i maratonac. O čemu je riječ i kad ćemo vidjeti film?
Riječ je o hodočašću od Nove Gradiške do Rima i audijenciji kod Pape na koje sam krenuo sa sedmoricom branitelja, želeći fotografijom, a onda i dokumentarnim, filmskim zapisom, sačuvati istinski jedinstven podhvat. Uz sjajan materijal, na kraju sam dobio i neponovljivo životno iskustvo iz kojeg je najprije nastala izložba fotografija, a jednom će, nadam se i takav je plan, i film.

Kakav je plan za film o Novoj Gradiški?
Kroz koji dan, čim riješimo posljednje službene sitnice, film će biti dostupan na you tube kanalu, a onda će i u svijet, do potencijalih turista, gostiju grada, koji će u Novu Gradišku navratiti možda upravo zbog djelića atmosfere Glazbenog ljeta, želje za kvalitetnim craft pivom ili istinskom lakoćom življenja kakvom i danas živi većina slavonskih sela.

NOVA GRADISKA – FULL OF NEW AND WONDERFUL EXPERIENCES! from Alen Kocic – Koc on Vimeo.

 

TEKST: Simonida Tarbuk    FOTO: A. Kocić

Slavonski © - 2014 - sva prava pridržana
izrada stranice : exdizajn