NOVOGRADIŠKA ISKUSTVA – Što je "pametan grad" i kako ga pozicionirati? | Slavonski.hr

NOVOGRADIŠKA ISKUSTVA – Što je „pametan grad“ i kako ga pozicionirati?

Datum objave: 09. 3. 2017. | Kategorija: Društvo

ng1

NOVA GRADIŠKA – Od 128 gradova u Hrvatskoj, njih 40-ak, razvija i primjenjuje neka od „pametnih“, takozvanih „smart cities“ rješenja, koja uz inovativnost, nove tehnologije i društvene koncepte, omogućuju kvalitetniji život, ali i učinkovitije upravljanje gradom. Jedan od njih je i Nova Gradiška, grad koji će, ponoseći se svojom prošlosti, razumijevajući sadašnjost, ali i osluškujući budućnost, gradeći, pri tom, na osobnosti i prepoznatljivosti, slijedeći nedavno usvojenu Strategiju, ključni razvojni dokument, u naredne tri godine, postati „pametan grad“. Na tom su tragu na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća donijete odluke o smanjenju komunalnog doprinosa i poreza na potrošnju.

SMART CITY, „pametan grad“- intencija je razvoja cjelovitih i održivih gradova u kojima će kvaliteta života, ali i odnos prema prirodnoj okolini, biti na znatno većoj razini. Rješenje je to koje, od 128 hrvatskih gradova, trenutno razvija i primjenjuje njih 40-ak, ali i rješenje od kojeg će dugoročno profitirati i građani i gradska uprava. Jer, riječ je o svojevrsnom umrežavanju u kojem su gradska administracija i infrastruktura usmjerene prema krajnjim korisnicima, ali i odnosu u kojem građani sudjeluju vlastitom kreativnošću, znanjem i vještinama, s ciljem postizanja gospodarskog rasta, ali i prije svega, podizanja ljestvice kvalitete života. Pametni grad, kažu znalci, definira se i kao grad koji efikasno zadovoljava sve potrebe svojih građana , slijedeći ciljeve koje postavljaju lokalni, nacionalni, ali i međunarodni standardi održivosti. Gradovi su to koji u svom rastu i razvoju, osmišljavanju brenda, ali i kreiranju prepoznatljivosti, koriste pametne mreže, mjere energetske učinkovitosti,  ICT tehnologije, suvremene modele i načine komunikacije, kao i inovativna rješenja u građevinarstvu.

ng4

Od 128 gradova u Hrvatskoj, njih 40-ak, razvija i primjenjuje neka od „pametnih“, takozvanih „smart cities“ rješenja, koja uz inovativnost, nove tehnologije i društvene koncepte, omogućuju kvalitetniji život, ali i učinkovitije upravljanje gradom. Jedan od njih je i Nova Gradiška, grad koji će, ponoseći se svojom prošlosti, razumijevajući sadašnjost, ali i osluškujući budućnost, gradeći, pri tom, na osobnosti i prepoznatljivosti, slijedeći nedavno usvojenu Strategiju, ključni razvojni dokument, u naredne tri godine, postati „pametan grad“. Učeći iz tuđih iskustava, slijedeći primjere Kopenhagena i Beča, računajući na sredstva europskih fondova. Iako se vrlo često uglavnom veže uz različite varijante IT tehnologija, koncept „smart city“ puno je širi od implementacije novih tehnoloških rješenja i obuhvaća različite sociološke koncepte, transparentne sustave odlučivanja i maksimalnu društvenu inkluziju. Pozicioniranjem grada kao „pametnog“, ne samo da je moguće podići kvalitetu života ( kroz opskrbu električnom energijom bez prekida, poboljšanjem kvalitete pitke vode, pouzdanijom opskrbom plina, bržim, učinkovitijim i povoljnijim javnim prijevozom, efikasnijim uslugama u gradskoj upravi), nego i grad pretvoriti u mjesto susreta i razmjene ideja, mjesto koje će privući investicije, ali i mlade obrazovane talente.

ng3

U tom je smjeru kreirana i Strategija razvoja grada Nova Gradiška koja uključuje razvoj poslovne infrastrukture i gospodarstva, modernizaciju i nadogradnju prometne i komunalne infrastrukture, primjenu mjera energetske učinkovitosti, jačanje lokalne samouprave, podupiranje inicijative organizacija civilnog društva, te unapređenje kvalitete života Novogradiščana. Ništa manje važan,  projekt je „Grad-prijatelj ženskog poduzetništva“, priča Novogradiščanke Mirele Glavaš koja je, i prije nego li je službeno predstavljena, postala izvozni proizvod prepoznat u brojnim zemljama Europske unije. Znajući kako su poduzetnici i obrtnici „kičma“ gospodarstva, Grad Nova Gradiška, osim toga, ovih je dana, odlukom Gradskog vijeća, smanjio komunalni doprinos za sve proizvodne objekte u gradu.Tako je cijena, s dosadašnjih 55 kuna po kubnom metru u prvoj zoni, smanjena na gotovo simboličnih 8 kuna, u sve tri gradske zone, čime je izjednačena s cijenom komunalnog doprinosa u poslovno-investicijskoj zoni, Industrijskom parku . Odluka je ovo koja će zasigurno stimulirati ulagače na području grada, kao i izgradnju poslovnih zgrada, ali i proizvodnih, prerađivačkih i industrijskih pogona. Ne zaboravljajujući ni ugostitelje, koje je početkom godine dočekao porast PDV-a, gradski su vijećnici, osim toga, donijeli odluku o smanjenju poreza na potrošnju alkoholnih i bezalkoholnih pića i piva , s 3 na 1,5 posto, što će, dugoročno, vlasnicima objekata, omogućiti uštedu sredstava, ali i ulaganje u nova radna mjesta.

TEKST: Simonida Tarbuk       FOTO. D. P.

Slavonski © - 2014 - sva prava pridržana
izrada stranice : exdizajn