MBC PIVOVARA – Sandi Mance: "Ovo tek sad postaje posao vrijedan pažnje" | Slavonski.hr

MBC PIVOVARA – Sandi Mance: „Ovo tek sad postaje posao vrijedan pažnje“

Datum objave: 18. 10. 2017. | Kategorija: Razgovori

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

POŽEGA – U ne tako poticajnom gospodarskom okruženju, oni su, primjer uspješne priče i zdravog poslovanja – od malog start-up-a pokrenutog temeljem dobre ideje, uspješnog pozicioniranja na tržištu, a sada i prave investicije i ozbljnijeg početka. Pred MBC pivovarom nova je poslovna era. O pivu jučer, danas i sutra, kreativnoj craft sceni, budućem poslovanju, pivskom turizmu, ali i vinu i još koječemu, razgovaramo s osnivačem MBC pivovare, Sandijem Mance.

Što je novo u MBC pivovari?
Nakon dvije godine rada u garaži, početne investicije od 20-ak tisuća vlastitih eura, probijanja tržišta, proizvodnje na improviziranoj opremi, a onda i prepoznatog proizvoda, vrijeme je za novu epizodu u poslovanju. Osim toga, mislim da smo u ovom obliku dosegnuli i svoj maksimum. Našu je vrijednost prepoznao ozbiljan investitor koji je povećao kapacitete pivovare, uložio sredstva u potrebnu opremu i ponudio nam priliku za suradnju. Odlučili smo to prihvatiti i… nakon dvije godine poslovanja, ponovno krećemo iz početka. Mislim da je trenutak pravi i da čitava ova priča tek sad postaje posao vrijedan pažnje. Siguran sam kako će to prepoznati i svi naši kupci, lokalni pivoljupci koji su nas podržali 101 posto i bez kojih bi počeci bili znatno teži. Osim dobrim pivom, i njima i zajednici, dugoročno se planiramo odužiti, ili organizacijom različitih evenata ili kroz sponzorstva.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nova era poslovanja, pretpostavljam, donosi i brojne novosti. Gdje ste trenutno i koji su slijedeći poslovni planovi?
U ovom trenutku još uvijek nismo „ful“ nagazili na gas, testiramo opremu, upoznajemo se sa svakim njenim dijelom i onim što može dati. Nešto smo malo povećali količine, te prije svega – kvalitetu, koja je sada standardizirana i neupitna. Osim toga, po prvi puta imamo potpunu kontrolu nad kompletnim procesom proizvodnje, da tako kažem, od zrna do čaše. Nakon što postavimo proizvodnju na sigurne noge, planovi pogona su „ići“ minimalno s 3 pivska stila. To su klasični Slawoner, pa sezonski specijali poput, recimo, sjajno primljene višnje, Slawoner stauta, pšeničnog ili piva Irish red, a onda i puno zanimljiviji proizvodi, što je, zapravo i ono što smo oduvijek htjeli – igrati se sa stilovima, šarati, ulaziti u nepoznate, drugačije pivske domene, ali i ponuditi piva kakva je teško nabaviti. Osim toga, prednje prostorije novog pogona planiramo pretvoriti u tvorničku maloprodaju s netipičnom kušaonicom, jednom od onih u kojima neće biti moguće družiti se uz pivo i klopu, ali će se zato, degustirajući izravno s točionika, moći probati što kupujete, čisto da se zna kako je riječ o ozbiljnoj priči i kako „ne prodajemo mačka u vreći“.

Nova epizoda u poslovanju MBC pivoovare značajan je korak za lokalno gospodarstvo, ali i za sve kreativniju nacionalnu craft scenu. U tom smislu, gdje smo trenutno; hvata li craft svijet korak s vama ili vi s njima?
Važno je samo da je scena sve življa i sve brojnija i to je ono što je sjajno. Osim toga, čini mi se kako smo u samo nekoliko godina, od 2014, 2015. kada je u Hrvatskoj bilo samo 4 craft pivovare, do današnjih 40-ak, napravili ogroman skok, promijenili trendove, puno toga naučili i uspješno afirmirali pivsku kulturu. Zahvaljujući tome, danas gotovo svi znaju da pivu, baš kao i vinu, treba pristupiti s posebnom pažnjom, ali i kako je riječ o kompleksnoj tekućini, nebrojenih mogućnosti i nijansi okusa.Osim toga, s porastom broja craft pivovara i tržište se nekako definiralo.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

S razvojem nacionalne craft scene sve se češće govori i o razvoju pivskog turizma u Hrvatskoj. Požega ima Kriglu, vlastiti pivski festival imaju i Brođani, a sličnu priču pokrenuli su i novogradiški pivari. Gdje je MBC pivovara na karti pivskog turizma i je li to priča koja „pije“ vodu?
Siguran sam da je riječ o grani turizma koja u Slavoniji, unatoč vinskoj tradiciji, ima potencijala. Doduše, priča je to koju najprije na pravi način treba prepoznati, u nju uložiti, a onda i nastaviti razvijati, jer, pivski bi turizam zbog mnogo čega, trebao biti primamljiv lokalnom gospodarstvu. Prije svega, zbog potencijalnih gostiju, a ljudi koji putuju tragom dobrih piva, sasvim su sigurno, specifična vrsta turista. Riječ je o putnicima koji ne posjećuju muzeje i lokalne crkve noseći u ruksaku sendvič, nego ekipa koja na destinaciju dolazi ciljano – jesti, piti, zabavljati se i trošiti lovu. Samo zbog toga, već je vrijedno ulagati u razvoj pivskog turizma. Ponuda će generirati goste, pa onda još gostiju, a onda je moguć i domino efekt – nova radna mjesta, nova ulaganja… Pogledajte što su Njemci napravili od Oktoberfesta koji je primjer uspješne priče o pivskom turizmu ?! I da, svjestan sam kako su za tako nešto potrebne godine, ali, moguće je. Uz podršku lokalne i turističke zajednice koje bi, prije svega, trebale „pogurati“ lokalne pivare, omogućujući im predstavljanje na postojećim događajima i manifestacijama, istim onima koje su do sada, uglavnom prepuštane sponzorima „izvana“, što nikako nije u redu. Na sreću, čini mi se da stvari idu u pozitivnom smjeru i da polako, istovremeno kako otkrivamo i pivo, počinjemo prepoznavati i brojne prateće mogućnosti koje ono nudi. Mi nemamo more niti skijališta, na čemu ćemo razvijati turizam nego na gastronomiji, a pivo je vrlo važan dio toga.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Prije nego li u proizvodima MBC pivovare počnu uživati strani turisti, važno je imati viziju. Na kraju krajeva, danas ste tu gdje ste, upravo zahvaljujući viziji . Gdje se vidite za pet godina?
Kada smo 2015. počinjali, sanjali smo o ovome gdje smo sada. Sad kada smo tu, mislim kako je prije svega potrebno hladne glave stati na loptu, a onda, nastaviti prema planu, opravdavajući investiciju, sve dok potražnja ne preraste proizvodnju, a mi odlučimo smisliti nove korake i nove poslovne poteze. Jer, kao i svaki uspješni i „normalni“ poduzetnik, i mi težimo rastu i razvoju i imamo velike ambicije. U svakom slučaju, vjerujem kako kvaliteta svake firme leži u ulaganju, a ne izvlačenju love i kako je za uspjeh potrebno puno rada, puno znanja i ulaganja, ali i puno ljubavi.

TEKST: Simonida Tarbuk     FOTO: Dorian Pok

Slavonski © - 2014 - sva prava pridržana
izrada stranice : exdizajn