ISTOČNA HRVATSKA U SUSRET TURIZMU NOVOGA DOBA – Službeno predstavljen Klaster zdravstvenog turizma Pannonian Health | Slavonski.hr

ISTOČNA HRVATSKA U SUSRET TURIZMU NOVOGA DOBA – Službeno predstavljen Klaster zdravstvenog turizma Pannonian Health

Datum objave: 27. 2. 2018. | Kategorija: Gospodarstvo

Pannonian Health 1

OSIJEK  – Danas je u prostorijama velike vijećnice Županijske skupštine Osječko-baranjske županije  javnosti službeno predstavljen Klaster zdravstvenog turizma Pannonian Health. Riječ je o Udruzi za razvoj zdravstvenog turizma koja u ovome trenutku okuplja 12 članova različitoga zdravstvenog, turističkog i gospodarskog profila, a čiji je osnovni cilj razvoj i promocija grada Osijeka i regije istočne Hrvatske kao nove destinacije medicinskoga turizma.

Osnovni motiv za zajednički nastup na tržištu u cilju stvaranja konkurentnoga zdravstveno-turističkog proizvoda proizlazi iz uvjerenja članova Klastera da Slavonija i Baranja mogu i moraju biti poželjno mjesto za život, kako u ime članova Klastera ističe njegova predsjednica Zrinka Vlašić. Njegovim osnutkom 2017. godine definirani su i glavni ciljevi prema kojima je Klaster Pannonian Health usmjerio svoje aktivnosti. Prije svega, to je unaprjeđenje zdravstvene zaštite ljudi i kvalitete života te unaprjeđenje ukupne ponude i usluga u turizmu regije, brendiranju regije i promicanju tradicionalnih vrijednosti. „Konkretnije, zajedničkim vlastitim ulaganjem u marketinške aktivnosti promovirat ćemo i brendirati grad Osijek te Slavoniju i Baranju kao novu ‘destinaciju zdravlja’. Nudimo jeftiniju, ali kvalitetniju medicinsku uslugu, uz turistički doživljaj istočne Hrvatske i njezinih popratnih sadržaja. Pri tome je naglasak na maksimalnom iskorištavanju potencijala niza zanimljivih i atraktivnih destinacija i sadržaja na ovom području, kao što su rijeke Drava, Dunav i Sava, Vučedol, Ergela lipicanaca u Đakovu, osječka Tvrđa, parkovi prirode Kopački rit i Papuk, Bizovačke toplice, obiteljsko-poljoprivredna gospodarstva, biciklističke staze kroz Baranju i mnogo toga drugoga, kao i manifestacije poput Đakovačkih vezova, Vinkovačkih jeseni, Slama Land art festivala, Pannonian Challengea i drugih. Važno je da imamo jako dobru prometnu povezanost – zračnu, riječnu, cestovnu i željezničku“, istaknula je Vlašić.

Turizam novoga doba nije novina pa su primjeri dobre prakse poslužili kao uzor za razvoj medicinskoga turizma, među kojima su na službenom predstavljanju Klastera zdravstvenog turizma Pannonian Health istaknuti europski gradovi Gyor (Mađarska), Heidelberg (Austrija) te Basel i Lausanne (Švicarska). „Više od godinu dana trajao je proces razvoja vlastitoga brenda koji je uključio projekt izrade vizuala, službene internetske stranice koje su prevedene na engleski i njemački jezik (www.pannonian-health.eu) te promotivni videouradak s pojašnjenjem na koji će način Klaster djelovati. S današnjim danom započela je i marketinška te Facebook kampanja, a planiramo i izlazak na inozemno tržište, u prvom redu tržište Velike Britanije”, kako pojašnjava Vlašić. Namjera je Klastera kontinuirani razvoj, širenje broja članova kao i područja djelovanja, ovisno o tržišnim uvjetima i potrebama.  Pravi trenutak za razvoj ovakvoga projekta naglasila je i zamjenica gradonačelnika Grada Osijeka, Žana Gamoš, istaknuvši kako su nova radna mjesta i nova zaposlenja, koja mogu rezultirati daljnjim razvojem zdravstvenog turizma u istočnoj Hrvatskoj, osobito bitna danas kada mnogi ljudi iseljavaju u druge dijelove Hrvatske i inozemstvo. Inicijativu je podržao i osječko-baranjski župan Ivan Anušić, koji je i sam potaknuo udruživanje pet slavonskih županija u stvaranju brenda Slavonije kao turističke destinacije i uspješnije realizacije velikih turističkih potencijala u okviru realnih projekata.

Pannonian Health 3

Kako je uistinu riječ o velikom potencijalu na predstavljanju Klastera potvrdio je Marcel Medak, predsjednik Zajednice zdravstvenog turizma Hrvatske gospodarske komore. Naime, svjetski medicinski turizam i njegovo tržište rastu po godišnjoj stopi od 15 do 20%, te je već 2011. godine premašilo 120 milijardi dolara. Riječ je o jedinoj turističkoj „industriji“ koja tijekom recesije nije zabilježila negativne trendove, kako ističe Medak, a Hrvatska danas od zdravstvenoga turizma zarađuje oko 300 milijuna eura dok potencijala ima i za više od milijardu eura godišnjega prometa. „Naša regija ima prirodna i društvena bogatstva o kojima neke zemlje i gradovi mogu samo sanjati. Od kulturne baštine i povijesti, preko kulture, običaja i netaknute prirode do onoga što nas posebno izdvaja – toploga gostoprimstva. Imamo prigodu razviti turističku destinaciju i turizam koji će trajati cijelu godinu i turizam koji njeguje individualan pristup svakome gostu pacijentu. Prednost zdravstvenoga turizma, kao turizma novoga doba, ujedno je i individualni prostup svakom turistu i pacijentu. Danas želimo poslati pozitivnu i uspješnu poruku iz Slavonije i Baranje, koji samo treba ispričati svoju priču i postati nova destinacija medicinskoga turizma“, zaključila je Zrinka Vlašić.

Klaster zdravstvenog turizma Pannonian Health Udruge za razvoj zdravstvenog turizma u ovome trenutku okuplja 12 članica i članova koji pokrivaju različit spektar zdravstvenih i turističkih usluga s jasnim ciljem razvoja i promocije grada Osijeka i regije istočne Hrvatske kao nove destinacije medicinskoga turizma. Zaokružen i cjelovit zdravstveno-turistički proizvod čini niz medicinskih usluga, od dentalne medicine, oftalmologije do kirurških i anestezioloških zahvata  kao i medicinskoga zračnoga prijevoza (tvrtka Air Pannonia) te rehabilitacije (Lječilište Bizovačke toplice). Neizostavan dio prateće turističke komponente čine smještajni kapaciteti kao i enološka ponuda vinarija i kušaonica.

TEKST: S.P./T.L.     FOTO: Tomislav Šilovinac

Slavonski © - 2014 - sva prava pridržana
izrada stranice : exdizajn