HSS O OBRAZOVANJU – Vrednovanje učitelja je korak k uspješnom društvu | Slavonski.hr


HSS O OBRAZOVANJU – Vrednovanje učitelja je korak k uspješnom društvu

Datum objave: 20. 7. 2018. | Kategorija: Društvo

Vlaović_1

ZAGREB – Hrvatski sabor je prije ljetne stanke, na posljednjem ovoljetnom zasjedanju donio nekoliko zakona koji će značajno utjecati na život hrvatskih građana. Donesen je jedan od najvažnijih zakona, Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama. Saborski zastupnik Davor Vlaović podnio je amandman na predloženi Zakon kojim bi se izjednačio status, pri zapošljavanju, učitelja sa završenim dvopredmetnim studijem s ostalim učiteljima predmetne nastave.

U Zakon su, bez savjetovanja sa zainteresiranom javnošću unesene odredbe koje degradiraju učitelje razredne nastave s pojačanim programima kao što su matematika, informatika ili strani jezik, koji su diplomirali na učiteljskim fakultetima u Hrvatskoj. Saborski zastupnik Davor Vlaović podnio je amandman na predloženi Zakon kojim bi se izjednačio status, pri zapošljavanju, učitelja sa završenim dvopredmetnim studijem s ostalim učiteljima predmetne nastave. U obrazlaganju amandmana kazao je :
„Ne prihvaćate argumente, ne slušate učitelje koji javno prosvjeduju, ne prihvaćate prijedlog klubova zastupnika da se ide u treće čitanje. Ministarstvo obrazovanja je u suradnji s drugim znanstvenim institucijama dalo priliku da učiteljski fakulteti školuju kadrove koji će popuniti radna mjesta u ruralnim područjima, jer drugih nije bilo.
Mi danas u Hrvatskoj imamo 68 zatvorenih područnih škola jer nema đaka, imamo jako puno škola koje imaju 100 ili 150 đaka. Nekada je problem bio drugačiji nje bilo dovoljno profesora predmetne nastave. Problem se rješavao obrazovanjem nastavnika na dvopredmetnim studijima da bi se mogla osigurati nastava u svim školama i na svim lokacijama.“

Vlaović je upozorio kako predložena rješenje nisu dobra iz razloga jer će dovesti do zatvaranja škola u ruralnom dijelu Hrvatske, što će dodatno ubrzati depopulaciju. „ U Hrvatsko stalno radimo nepravde, radili smo nepravde i kroz Zakon o šumama za urbane šumare, u Zakonu o zdravstvu za ljude koji završavaju studij medicinsko-biokemijske laboratorijske dijagnostike.“ kazao je obrazlažući amandman Vlaović aludirajući na diskriminacije koje su se dogodile donošenjem loših zakonskih rješenja i diskriminacijom pri zapošljavaju nakon završenih pojedinih studijskih programa u Hrvatskoj

Hrvatska seljačka stranka je u raspravi o Zakonu upozorila na neravnopravan položaj učitelja u odnosu na ostale zaposlenike u javnom sektoru u Hrvatskoj što može dovesti do daljnjeg urušavanja sustava vrijednosti kod mladih ljudi. Učitelji odgajaju mlade ljude. Zadovoljan učitelj, motiviran vođa svoj optimizam i entuzijazam prenosi na učenike. Nezadovoljan učitelj stvara nezadovoljnog građanina, radnika, nezadovoljnog roditelja Kazali su kako se današnje iseljavanje može promatrati kroz prizmu usađenog i odgojenog nezadovoljstva, učenici su često slušali rečenicu „…da mi se maknuti odavde..“ ili „..u Hrvatskoj se ne može živjeti sa završenim fakultetom..“ HSS-ovci su zatražili povećanje plaće učiteljima i profesorima jer to je prvi, mada ne i jedini, preduvjet za stvaranje uspješnijeg društva.

TEKST: S. P.       FOTO: HSS

Slavonski © - 2014 - sva prava pridržana
izrada stranice : exdizajn